PDA

Arată Versiune Īntreagă : Consumul meu - este normal ?



Pagini : 1 2 3 4 5 [6] 7 8

Borisake
27-12-2012, 00:47
Pai are treaba cu vacumul, poate aveai lipsa si de vacum.

Tonu
27-12-2012, 00:48
aia veche pierdea motorina pe toate partile si avea stutul de vacuum lipit de mine cu poxilina. dar problema ei cea mai mare era ca nu pornea masina dupa 10-12 ore de stat

carpo
27-12-2012, 09:34
Am facut o filmare, dar nu stiu cum se ataseaza. Daca vreau sa atasez un video, imi accepta numai de pe un site ceva.

C:\Users\Adrian\Documents\consum oras

Alex-F1
27-12-2012, 09:49
Nu merge, mai baga o fisa.... :hey:

DSF
27-12-2012, 14:33
e normal sa am un asa consum
13356

madalinul007
27-12-2012, 14:37
nu mi se pare normal
99%, cam mic !!!!

hahahaaa

DSF
27-12-2012, 15:02
o fi dus sensorul de temperatura motorina, cu toate ca la scan nu am nici o eroare, ca dupa ce am plecat, cu timpul a inceput sa scada la 50 dupaia 20 si pana la urma la cel real de 7%

Borisake
27-12-2012, 15:29
Daca pornesti masina si BC-ul 1 a fost resetat si ai lasat-o multicel cu motorul pornit fara sa faci km este normal sa-ti arate asa. Este consum de motorina la infinit. Ca sa stai calm si la mine si la asta si la ala vechi ca si la multi altii de pe aici ne arata la fel. Nu ti s-a stricat nimic. Dupa ce pleci cu masina o sa-ti scada pana la consumul real, dar in timp, daca faci drumuri scurte tot maricel o sa fie.
Hai bafta si stai calm.

Tonu
27-12-2012, 15:30
e normal sa am un asa consum
13356

da e normal. porneste masina , reseteaza contoarul si dupa mergi 100 m si lasa masina pornita 5 min. sa vezi ca asa arata. ea calculeaza ca ai parcurs 100 m cu 50 ml de motorina si de asta arata consumul asta. daca ar avea cifre ar afisa mai mult.

DSF
27-12-2012, 17:13
multam sorine & tonu, m-am linistit, nu stiam ca toate fac la fel, defapt nu am mai indicat niciodata atat(sau nu am bagat eu de seama), 50% mai facuse tot asa la pornit pe vreme rece.

passat lover
27-12-2012, 20:07
daca excluzi uzura, e 0.
este pe 0,numai cand este rece este 0.5!cel static cat trebuie sa fie+cantitate e motorina inj?multumesc ne ajutor!

Alex-F1
28-12-2012, 22:15
Confirm si la mine faza cu consumul de 99.9%....daca o pornesc intr-o dimineata geroasa, parcurg 100m cu ea (cat sa indice un consum acolo) si apoi ma opresc si o las la relanti vreo 5-10 min., clar ajunge la 99.9% consumul. :hooray:

f l o r i n
29-12-2012, 00:06
asa calculeaza clusterele mai noi, de B5.5. La primele minidot, nu sarea de 16l.

passat lover
29-12-2012, 15:07
maxim 22% mi-a indicat pe minidot!

DeViAnS
24-02-2013, 14:08
[Only registered and activated users can see links]

Pe A1, batea vantul din spate cred. :))

Borisake
24-02-2013, 14:28
La mine nici daca ma tracteaza unul nu-mi arata asa...4.6% pe instant hmmmm

vicius_the_one
24-02-2013, 16:41
Eu iarna asta am fript-o doar oras si am avut consum de 200 lei la 400 km. 50 lei /100km. 8,3% doar oras.

DeViAnS
24-02-2013, 16:53
am vazut eu cum sta treaba si cu consumul asta in oras. Asadar intr-un oras cu drumuri proaste precum Craiova conteaza si tipul suspensiei. Asadar eu cu suspensie sport, merg mai incet, franez mult mai des, accelerez mult mai des.. adica de unde sa vina consumul mic?! M-am plimbat vineri & sambata prin Bucuresti si am scos consum mai mic decat in craiova.. in conditiile in care in Bucuresti am stat mult pe la semafoare, si in Craiova sunt din ce in ce mai putine semafoare fiind inlocuite cu sensuri giratorii.

zburlyx
24-02-2013, 16:58
Depinde la ce ore te plimbi pe la noi. Eu unul sa merg cu masina la munci bag motorina de 50 de lei odata la 3 zile. Drum de 20 de km (dus-intors) il fac in 2 ore (dus 8:00-9:00, intors 18:00-19:00)...

antracs18
24-02-2013, 16:59
Si eu cred ca daca as sta in bucuresti as scoate un consum mai bun in oras. in bucuresti sunt drumurile mai bune si este oras mai mare. In buzau scot consumuri de 9 in oras pentru ca sunt rare cazuri cand merg mai mult de 3-4 km legati.

zburlyx
24-02-2013, 17:00
REPET, depinde FOARTE mult de orar si traseu.

antagonikkk
24-02-2013, 22:04
sunt normale valori ale consumului la relanti de 1 fara clima si 1,3 cu clima?

bogdan_eon
24-02-2013, 22:07
Normal este cam 0,6 fara clima.

zburlyx
24-02-2013, 22:12
Are dreptate bogdan. Asa aveam si eu pana sa reglez avansul la 0. Acum sa nu intelegi ca doar din asta e problema...

antagonikkk
24-02-2013, 22:32
is curios in afara cat imi va lua..

helas
24-02-2013, 23:04
La mine e 1.3 fara si cand 40 grade afara cu clima pornita se duce in 2.0l....dar consumul a mai scazut in oras cat si in afara

antagonikkk
24-02-2013, 23:28
vreau sa fac un drum de sibiu pana la colegul lucian ca mecanicii astia mei ma lasa rece uneori si o sa vad consumul atunci in afara.

Alex-F1
25-02-2013, 00:51
[Only registered and activated users can see links]

Pe A1, batea vantul din spate cred. :))

E ok pt. un A4...in viteza a 6-a, cu motorul cald si pus la punct...e posibil....si la mine in viteza a 5-a, pe la 120 km/h cred ca ar fi cam tot la fel...o sa ma uit si eu de curiozitate! :cool1:

L.E.: Iaca am gasit un filmulet facut iarna trecuta...in viteza a treia...9,4% consum instant, la 5.100 RPM si 140 km/h... :cool1:

[Only registered and activated users can see links]

DeViAnS
25-02-2013, 04:19
4500 rpm ating si eu foarte des, dar deja 5100 nu crezi ca deja e prea mult? Nu stiu.. parerea mea.. :)

Alex-F1
25-02-2013, 05:14
Eh, a fost doar atunci, sa nu crezi ca se intampla frecvent...cred ca peste 4.500 RPM a vazut masina asta de maxim 2 ori pe an, in rest, daca e sa-i rup fashu', pana in 4.000 - 4.500! :innocent:

vladutzz.upss
25-02-2013, 08:54
Intr-o singura zi am bagat de 200 lei si am facut 300km. deci undeva la 66 lei / 100km => consum de 10.5l / 100km.

O intrebare ce benzina recomandati sa bag? Standard 95 sau Extra 99 ?

Am mai bagat ocazional Extra 99 si se simte o oarecare diferenta e mai vioaie masina, alta treaba...

Baiatul
25-02-2013, 09:45
Consum in oras in suceava 9l/100km 100Lei /180km Consum asta toamna Suceava Adancata- Vatra Dornei 5.8-6l/100km masina cu 2 persoane 1 bagaj 4 genti aluminiu cu 2 cauciucuri. Eu zic ca e bine. Se poate si mai bine dara`r boala in ele de injectoare. Le schimb daca castig la loto :)) daca nu asa mor :D

Consum relanti motor rece/cald 0.9 -1.2(clima pornita)

vladutzz.upss
25-02-2013, 12:29
Bunicel consumul, eu nu ma plang de consum la benzinar mi se pare unul chiar foarte oke :) Inca n-am plecat in drumetii sa vad cat ia, dar ma bazez la un 6-7 (din auzite), asa extra-urban 50km am scos 7.2l, iarasi fiind un consum bun.

DeViAnS
25-02-2013, 13:31
Baiatul consumul tau nu e unul rau, mai ales daca ai clima pornita si niste jante de 16-17". Eu am postat un minim, insa pana acasa am ajuns la 5,9 singur in masina si fara bagaje, insa am avut varfuri si de 190-195 km/h. Asta a foat drumul de intoarcere de la bucuresti, la dus am avut 7.1 - am mers asa.... sa curat turbina.. Ca o faza amuzanta..aveam in spatele meu pe o curba un ML care vedeam ca se apropie din spate.....pe la 130 am calcat-o, ML a ajuns in dreptul meu si dintr-o data a fugit ca din pusca de langa mine, cand am vazut ce motorizare e, m-a pufnit rasul :))) ML 63 AMG

bogdan87
26-02-2013, 18:18
Si eu am intre 10,5-11,2 in oras, iar afara intre 6,2-7,5 in schimb la relanti am 0,6 l/h.

Ionut_Mihai
26-02-2013, 18:27
cu 20 lei pusi motorina am 30 km indata :)) = )) ( 0.9 stationare-fara lumini, doar cass si clima, aproximativ 10-12 % in oras, si cam 7-8 inafara- 7 Suceava, 8 Vatra Dornei )

amigoo4you
26-02-2013, 18:33
foarte mult, eu am facut cam 120km cu 50 ron oricum sub 7 combinat

bogdan87
26-02-2013, 18:38
Nu i chiar foarte mut.
In Medgidia te cred ca ai cosnuml ala, dar in Cluj si mai ales in orele de varf cum circul eu adica dimineata intr 8-10 si seara intre 5-7 nu cred ca ai scoate sub 9,5-10%.

cristi3611
26-02-2013, 19:38
1.6 ALZ 600 km facuti intr-o zi 300 i-am parcurs pe ceata mers pana in 100 km/h media 7l/100km asta e consumul extraurban.Iar in oras in jur de 10 in Iasi.

vicius_the_one
26-02-2013, 21:33
e ok sa stii.

dlbogdan
26-02-2013, 23:41
Consumul meu cu injectoarele noi este ceva mai mare decat cu cele vechi.
Bucuresti - Bran - Poiana Brasov - Bucuresti 4.8% cutia pe S pe serpentine si in rest pe Drive cu tempomat.
In oras 7.5 %.
Cu injectoarele vechi aveam 6.9 in oras..
Test:
Am schimbat cele 10 harti de SOI cu cele de pe un Jetta mai nou (ultima versiune de soft pe care am gasit'o). E interesant ca harta de selectie SOI in fct de temp. 10x1 foloseste acum toate cele 10 SOI-uri, pe softul vechi erau folosite doar 0-7, deci am granulatie mai fina in functie de temperatura antigelului. Asta ar trebui sa ajute atat la zgomot cat si la consum pe perioada incalzirii motorului.
Harta de lucru in temp. normala (>65 gr.C) acum este pe alocuri avansata si prin alte locuri usor retardata fata de ce aveam eu.
In plus de asta am dezactivat EGR progresiv incepand cu 1250 RPM.
Revin cu feedback.

iuli78
13-03-2013, 17:45
Salutare
Am schimbat pompa tandem si am curatat sorbul pompei de motorina si a crescut consumul de la 5,4% la 6,9%
La relanti cosumul este de 0,6/h si injectoarele au valori mici(0,4;0,7 etc)
Care ar fi cauza?

Lucian189
13-03-2013, 19:43
dlbogdan,ce injectoare ai avut si ce inj ai acum?
Din cate stiu eu BKD parca este pe bosch,nu e siemens.

dlbogdan
13-03-2013, 19:47
Am pus injectoare compatibile (acelasi cod). Bosch, normal. Siemens Piezo Pumpe-Duse sunt incompatibile (si mai bine, asa ca sa fiu rautacios, prea multe probleme cu injectoarele Siemens)

iuli, pompa e noua sau sh?

Lucian189
13-03-2013, 20:13
Si de ce? ai avut probleme si cu astea bosch??
Injectoarele Bosch Siemens de pe EDC16 16v se schimba intre ele,(set complet)dar se schimba si ecu ,de acea intrebam ce injectoare ai pus,credeam ca ai avut siemens si ai trecut la bosch

bogdan_eon
13-03-2013, 21:00
Lucian, citeste in link-ul urmator de la postul respectiv in continuare ca sa stii de ce dlbogdan a schimbat injectoarele.

[Only registered and activated users can see links]

Lucian189
13-03-2013, 21:21
Da ma am ramas crucit,cand am citit perie de sarma ...:laugh:
In fine .
motor 2.0 tdi injectoare cu diuze race 100% mai mult flow ,soft stock ,adaptat doar pt EDC16 ,cutia de avb inca ,si voila consumul pe tempomat si la relanti cu consumatori (faruri ,muzica,caldura)

bogdan_eon
13-03-2013, 21:22
De acum sa continuam ON-topic va rog.

dlbogdan
13-03-2013, 22:48
Lucian, acelasi consum il am si eu la 140. dar eu parca am mai putine RPM pe DSG la viteza aia.
Ciudatenia naibii de consum. Azi am observat. Cu rezervorul plin la IDLE am 0.5l/h (in Drive) si cu rezervorul aproape gol am 0.7-0.9l/h. Cum presu de la usa?

Lucian189
14-03-2013, 00:15
Eu am cutia mai scurta ,de aici si diferenta de RPM .

passat lover
14-03-2013, 14:59
Lucian, acelasi consum il am si eu la 140. dar eu parca am mai putine RPM pe DSG la viteza aia.
Ciudatenia naibii de consum. Azi am observat. Cu rezervorul plin la IDLE am 0.5l/h (in Drive) si cu rezervorul aproape gol am 0.7-0.9l/h. Cum presu de la usa?
pai,e masina mai ridicata de fata si e mai putin calica la consum,adica urca motorina in pistoane:limba:

iuli78
15-03-2013, 10:27
Pompa tandem e sh.

22cez
15-03-2013, 17:05
salutare
imi poate zice si mie care ar trebui sa fie consumul la un passat 1,9 tdi 116cp atj, din 2000?

am minidot si mie imi arata pe 1: 12-13% si 2: 10,4%
si sincer eu zic ca e cam mare consumul la mine(merg doar oras-botosani)(mic dar putin aglomerat dimineata si seara cand ies de la servici)

DeViAnS
15-03-2013, 19:37
pe ce distanta mergi.. de la sv-acasa? Prinzi semafoare? Care e viteza medie? Ce marime ai la jante?

Alex-F1
15-03-2013, 21:09
am minidot si mie imi arata pe 1: 12-13% si 2: 10,4%

In oras consumul ar trebui sa fie undeva intre 7 si 9 l/100 km. Dar, stai putin sa ne intelegem: memoria 1 se reseteaza automat daca motorul sta oprit 2 ore, deci e normal sa-ti arate un consum mai ridicat, decat memoria 2, care se reseteaza automat dupa 2.000 km sau 100 de ore de functionare. La memoria 2, unde ai 10.4%, ce distanta parcursa ai, ce viteza medie si cat timp?

ely862me
15-03-2013, 21:26
salutare
imi poate zice si mie care ar trebui sa fie consumul la un passat 1,9 tdi 116cp atj, din 2000?

am minidot si mie imi arata pe 1: 12-13% si 2: 10,4%
si sincer eu zic ca e cam mare consumul la mine(merg doar oras-botosani)(mic dar putin aglomerat dimineata si seara cand ies de la servici)


Si al meu consuma de trozneste !! Cat exact, nu stiu ca nu am afisaj, dar sunt tare dezamagit, ma asteptam la un maxim 7 mediu...si cred ca e un 10 mediu .

Off Scapa de afisaj si o sa traiesti mai linistit :nebun: (dar nu uita sa mi-l trimiti mie dupa ce il dai jos :limba: ) .

bogdan_eon
15-03-2013, 21:40
Confirm asta cu afisajul, sunt multe persoane care le sperie ce le indica BC-ul, recunosc si eu ca o perioada mergeam cu BC-ul setat sa imi afiseze consumul instant, si nu prea o mai calcam cand vedeam ca imi indica la blana cate un consum de peste 20%, si m-am gandit ca daca mai continui sa merg asa cu frica de consum o sa infund turbina, asa ca am trecut pe afisajul de consum mediu 1 si nu il mai bag in seama.

Raffy
15-03-2013, 21:50
Al meu merge pe combinatie cu 2T, dar in principiu nu papa chiar asa mult desi am talpa mare. Eu zic ca ma incadrez undeva la 6-6,5 mediu. Se pare ca in oras sare de 7 dar asta nu e o problema.

Alex-F1
15-03-2013, 21:50
Ar fi si culmea sa nu sara de 7 in oras, mai ales pe vremea asta, desi nici macar vara nu prea cred ca ai tu sub 7 in oras! :hmmm:

Bogdane, daca vrei sa nu mai stii nimic despre consum, tine afisajul pe timp sau pe distanta! :icecream:

22cez
16-03-2013, 00:19
pt colegul DeViAnS

treaba e ca merg servici casa si asta cam 1-2 km, am si 2 semafoare si viteza medie e de 20km/h.si jante de 15(si ma gandesc sa pun de 17)
sunt convins ca distanta e mica si nici nu are timp sa se inaczeasca bine motorul insa parca e prea mult.
mi-am luat disel in speranta unui consum redus, insa nu prea pare asa.
recunosc ca pe exterior imi arata 6,5
dar in oras fac cei mai multi km.

totusi ma linistesc putin daca mai sunt si alti colegi care ma sustin,deci nu are ceva masina mea ci doar asa consuma ele.

ovidiu28
16-03-2013, 00:24
Dieselul este un motor economic dar nu asa cum il folosesti tu in oras.

Alex-F1
16-03-2013, 00:30
Pai clar....consumul minim e cu motorul cald (apa la 90 de grade)...tu iarna, pe distante asa scurte, nu apuca neam sa se incalzeasca motorul, deci clar ai consum ridicat...mergi pana ajunge apa la 90 de grade, apoi reseteaza BC-ul si pe urma mai plimba-te prin oras, sa vezi ca altfel sta treaba! :hey:

DeViAnS
16-03-2013, 11:04
22cez , stai linistit, consumul este perfect normal la distantele parcurse de tine, ia iesi tu in week-end si fa cel putin 10 km prin oras si vezi daca nu iti ajunge la 8-8.5 consumul. Apropo.. daca vrei sa treci la 17.. mai adauga 1 litru la consumul avut acum :D. La mine asa e, chiar daca cele pe 17 sunt OEM, sunt groaznic de grele fata de cele pe 15. Dar totusi.. sper linistea ta, cred ca merita sa-ti verifici cu vag-com sonda de apa, e destul de problematica la VAG si nici nu consta mult in eventualitatea in care da valori eronate.

bogdan_eon
16-03-2013, 11:25
Nu e vorba de greutatea jantelor, ci de suprafata de contact a anvelopei cu asfaltul, la cele pe 17 latimea anvelopei este de 225 iar la cele pe 15 este 195 (maxim 205).

DeViAnS
16-03-2013, 11:26
la cele pe 17 latimea anvelopei este de 225
235 in cazul meu :P

Alex-F1
16-03-2013, 11:40
Si greutatea rotilor influenteaza consumul, dar 3-4 kg/roata nu cred ca se simt, in schimb ia sa pui roti de 6 kg bucata, ca la F1 (cu tot cu cauciucuri), sa vezi atunci demaraj si consum scazut cu vreun litru cel putin! :cool1:

bogdan_eon
16-03-2013, 15:10
Masa jantelor se adauga la masa totala a masinii, vrei sa spui ca daca as avea la masa masinii mai putin (cu 30kg sa zicem) eu as avea un demaraj mult mai bun si un consum scazut cu 1l/100km? pai daca se urca o persoana de 80 kg in masina cu mine s-a dus litrul ala mai putin si mai consum si peste, ca am scos 30kg din jante dar am bagat 80kg si acum am 50kg peste.
Sustin in continuare ca forta de frecare la rulaj este mai mare cu cat anvelopa este mai lata iar de aici si consumul.

Borisake
16-03-2013, 18:39
Frecarea da, greutatea nu influenteaza asa mult cum influenteaza frecarea. Daca rotile sunt mai usoare demarajul ii mai bun. Asta-i clar.

22cez
16-03-2013, 19:15
m-am plimbat azi putin prin oras, pana cand a crescut apa la 90 si deja consumul era altul .9%

ms baieti pt raspunsuri

dlbogdan
17-03-2013, 03:03
Masa jantelor se adauga la masa totala a masinii, vrei sa spui ca daca as avea la masa masinii mai putin (cu 30kg sa zicem) eu as avea un demaraj mult mai bun si un consum scazut cu 1l/100km? pai daca se urca o persoana de 80 kg in masina cu mine s-a dus litrul ala mai putin si mai consum si peste, ca am scos 30kg din jante dar am bagat 80kg si acum am 50kg peste.
Sustin in continuare ca forta de frecare la rulaj este mai mare cu cat anvelopa este mai lata iar de aici si consumul.

Bogdan_eon si Borisake,

Nu are treaba forta de frecare. "Ne place" o forta de frecare cat mai mare ca sa transferam cat mai multa putere. Cu cat frecarea este mai mica cu atat motorul merge mai degeaba, deci mai ineficient.. Think about driving on ice.

In perioadele de acceleratie non zero, toate masele care se rotesc in sistem conteaza mult mai mult decat cele stationare. Sunt mase care opun rezistenta directa miscarii de rotatie accelerata. Ele devin "statice" ca si efect doar cand masina ruleaza cu viteza constanta.

Concluzie: Rotile mari si grele cresc consumul urban dar nu'l modifica mult pe cel extraurban.
Mai conteaza si distributia masei pe roata foarte mult. Cu cat este raportul centru/exterior mai mare cu atat este mai bine. Masa din centrul rotii este stationara iar mergand spre exterior punctele parcurg distante tot mai lungi si opun rezistenta tot mai mare miscarii (inertie). Dar astea sunt detalii.
Mai multe puteti gasiti in manualele de fizica din liceu.

Alex-F1
17-03-2013, 13:13
Curata lectie de fizica fu asta!!! :clap2: Eu n-am remarcat nicio crestere a consumului urban/extraurban la trecerea de la jantele pe 16 (Montreal) la cele pe 17 (Phoenix). Acum nu stiu diferenta de mase dintre ele, dar ma gandesc ca n-o fi mai mare de 3-4 kg/roata, ceea ce nu are cum sa influenteze simtitor consumul. Forta de frecare in cazul meu a ramas neschimbata (latime de 205 atat la rotile pe 16, cat si la cele pe 17). Dar eu cred ca in cazul unui cauciuc de iarna de 205, comparativ cu unul de vara de 205, fortele de frecare nu sunt la fel...la cel de iarna, forta de frecare e mai mica (o simtim si la servo). O janta Phoenix are 12 kg (am cantarit-o)...impreuna cu un cauciuc, sa tot ajunga spre 20 kg, deci sa zicem 40 kg ambele roti. O roata de F1 (janta + cauciuc) are in jur de 6 kg, deci 12 kg ambele roti...pai la Passat-urile noastre, daca rotile ar cantari 12 kg in loc de 40, voi ce ziceti ca s-ar intampla cu acceleratia si consumul, s-ar modifica cu ceva vreuna? :book:

dlbogdan
17-03-2013, 13:20
Fara discutie!
Prin 2006 citeam atent despre asta si chiar gasisem un excel de calcul al masei echivalente stationare pentru masa rotilor. Raportul era aproximativ 1:4 (luand cazul mai putin intalnit, cel in care masa rotii este distribuita omogen)
Deci simplu per total, cat priveste acceleratia si consumul. O roata cu 4 kg mai grea inseamna echiv a ~58 de kg in plus pe scaun :)

Alex-F1
17-03-2013, 13:28
Aha...pai daca e asa, inseamna ca trecerea mea de la rotile pe 16 la cele pe 17, m-a costat undeva pe la o persoana "sanatoasa" de vreo 120 kg...parca-i cam prea mult...ca eu cand am in dreapta o persoana de 120 kg, o simt binisor la acceleratie, pe cand cu rotile pe 17 n-am simtit sa mearga mai rau decat cu cele pe 16...

dlbogdan
17-03-2013, 14:00
..... Acum nu stiu diferenta de mase dintre ele, dar ma gandesc ca n-o fi mai mare ....

Ar fi asta ca motiv... (poate sunt la fel.. mai mare nu inseamna neaparat mai greu, exista aliaje si aliaje, poate au si alta distributie de masa)
Al doilea motiv ar fi ca masa aia echivalenta este adevarata doar in perioadele de acceleratie (si franare, evident dar nu conteaza la consum per se).

Pentru o vizualizare grosiera a fenomenului, hai sa ne imaginam ca avem de transportat doua bidoane de apa de 2L fiecare.
O fi vreo diferenta intre a le transporta in rucsac si a le transporta legate cate una de cate o tibie? :)) Dar daca vrem sa si alergam?

Daca vreti faceti experimentul clasic (tin minte ca l'am facut in liceu):
Motor electric legat la ampermetru iar pe ax se pun diverse "roti" mai grele / mai usoare, mai cu masa pe centru/exterior, mai ovale/rotunde. Tot sistemul functioneaza in aer (~fara frecare deci)
Diferenta mare este la curentul de pornire si timpul de oprire. Curentul consumat in timpul rotirii cu viteza constanta difera putin.

vicius_the_one
17-03-2013, 15:32
Alex a pus jante cu 2 kg mai grele decat cele de dinainte. De la 10 la 12 kg a sarit. Daca nu chiar de la 9 la 12

Borisake
17-03-2013, 18:16
Bogdan_eon si Borisake,

Nu are treaba forta de frecare. "Ne place" o forta de frecare cat mai mare ca sa transferam cat mai multa putere. Cu cat frecarea este mai mica cu atat motorul merge mai degeaba, deci mai ineficient.. Think about driving on ice.

In perioadele de acceleratie non zero, toate masele care se rotesc in sistem conteaza mult mai mult decat cele stationare. Sunt mase care opun rezistenta directa miscarii de rotatie accelerata. Ele devin "statice" ca si efect doar cand masina ruleaza cu viteza constanta.

Concluzie: Rotile mari si grele cresc consumul urban dar nu'l modifica mult pe cel extraurban.
Mai conteaza si distributia masei pe roata foarte mult. Cu cat este raportul centru/exterior mai mare cu atat este mai bine. Masa din centrul rotii este stationara iar mergand spre exterior punctele parcurg distante tot mai lungi si opun rezistenta tot mai mare miscarii (inertie). Dar astea sunt detalii.
Mai multe puteti gasiti in manualele de fizica din liceu.
M-ai pierdut cu atata fizica, recunosc ca nu am halit-o, dar incercam sa evidentiez ca marind frecarea cu cei 300 mm/roata (225 vs 195) sau scazandu-i nu o sa ai o crestere sau o scadere a consumului cu 1l/100km, sau era un exemplu...adica nu-i o crestere sau o scadere de consum considerabila, asta incercam sa zic eu. Dar cum zici tu, tot ai o crestere de consum cu o guma mai lata, macar la accelerare, exemplul mersul urban. Ca in mers se reduce, conform spuselor tale daca am priceput eu bine, nu? Eu cu jantele de 225/45/17 si Passat-ul vechi aveam 5.5% pe pilot automat 130 km/h si autostrada. Si la mers extraurban, mers in alte conditii decat autostrada, dar nu birjarita consumul era mai maricel, gen 5.7- 5.8%.

dlbogdan
17-03-2013, 20:21
Tot pe 225/45/17 am si eu. Jante League [Only registered and activated users can see links](cunoscute in state, in Ro mai putin, Sunt facute in Taiwan) de aliaj foarte usor si gume Nokian.
la 130 km/h am 4.5 - 5.0 pe tempomat. In oras cand e aglomerat abia ma mentin sub 9 cu ele. Cu jantele vechi mai usoare, pe 15" consumam sub 8 fara probleme. In afara aveam exact acelasi consum.

iuli78
20-03-2013, 17:19
Am avansul -3 si un consum de 6,9% ,am inteles ca avansul trebuie sa fie 0 sau +1 si o sa scada consumul
Ce parere aveti?

L4ur
20-03-2013, 18:11
Am un consum cam maricel spun eu, de 8-9 pe un Passat TDI B5.5 101CP 2002.
Cineva mi-a spus ca daca masina ar avea 131 CP sau mai multi ar avea consumul mai mic pentru ca nu s-ar chinui sa traga o greutate asa mare.
Eu sunt paralel in mecanica, de aceea va rog pe voi sa ma ajutati cu niste informatii. Este consumul meu normal?
Multumesc.

doctornd
20-03-2013, 18:18
Consumul de 8-9 e mixt, oras sau exterior.. cu masina incarcata sau goala.. cu bagat talpa in ea sau lejer?

131 CP are un consum de 7-8 mixt... 9 urban si 6 exterior

L4ur
20-03-2013, 18:21
In oras, masina goala, merg destul de turat cu ea nu schimb sub 2400 si tot am consum mare, cel mai putin am scos vreo 7.5, si maxim vreo 14.
Crede-ma, urmaresc forumul asta de cateva luni si nu se baga nimeni sa raspunda.

dlbogdan
20-03-2013, 18:30
Am avansul -3 si un consum de 6,9% ,am inteles ca avansul trebuie sa fie 0 sau +1 si o sa scada consumul
Ce parere aveti?

AVANSUL TREBUIE PUS PE ZERO (sau cat mai aproape de 0 in cazul EDC15). END OF STORY.
Daca vrei optimizare de consum se face prin tuning special. (da'mi un mesaj mie sau altui tuner care stie despre ce e vorba.)
Nu scazi/cresti tu avansul asa din distributie... bleah. Ma dor ochii.

valentynvali
22-03-2013, 15:15
sal baieti aceeasi problema o am si eu consum mare zic eu oras si afara maxim 130km/h singur in masina fara bagaj mixtul a iesit 8l cred ca este mult motor 3 BGW 2,0 diessel ce face fratilor sa scadem consumul asta mare e vizibil cum scade motorina din rezervor ne bat astia la fund cu skodele au consum mai mic,am 136 cp pe masina daca o mai si cipez sare de 10.Aveti optiuni sa-l scadem??

kosmyn_aurel89
22-03-2013, 18:42
acelasi consum la exterior am si eu, dar e 4motion

Baiatul
23-03-2013, 01:05
Care e mitu cu avansu de la distributie??? Daca nu e ``corect`` este riscul sa fie consumul marit?

dlbogdan
23-03-2013, 01:15
Motorul este calibrat in fabrica cu avansul de la distributie pe zero. De acolo se pleaca cu harta start de injectie (harti de start, in functie de temperatura antigelului) care avanseaza injectia in functie de cantitatea calculata de motorina ce urmeaza a fi injectatata si viteza actuala a motorului.
Daca se avanseaza sau retardeaza din distributie, se offseteaza intreaga harta. Adica te doare'n dos de calibrarea inginerilor de la VW. As putea sa stau sa explic ore dar ideea de baza e asta. O lasi pe zero ca sa mearga cum a fost gandit sa mearga.
Vrei consum mai mic? lipeste un dop de pluta sub pedala de acceleratie. :ras:
Tot vrei mai mic? Tuning special, cum am spus mai sus.

bogdan_eon
23-03-2013, 07:47
Luand in calcul ca masinile noastre au o varsta si un rulaj destul de mare, axul cu came incepe sa imbatraneasca iar un reglaj putin pe plus (0,6 maxim 1) face ca motorul sa mearga cum l-au gandit inginerii de la vw :hey:

iuli78
23-03-2013, 11:31
Am rezolvat cu avansul(0 si -0,3) si a scazut consumul la 0,4/h.

passat lover
23-03-2013, 11:57
eu il am pe 0 la avf si 0.7 de cluster si 0.6 pe vag!
pai stai asa ca si la mine oscileaza(0.7-0.8),nu mereu dar oscileaza!sa fie din pompa?
banuiesc ca nu ai umblat la axa,inj etc!

Tonu
23-03-2013, 12:02
e bine. la mine e putin ciudat. aveam 0.6 -0.7 (oscila) pe bord (pe Vag era 0.6) si am schimbat pompa tandem ( nu ar trebui sa influenteze) iar consumul a scazut la 0.5 pe bord ( la fel si pe vag)
De ce?

Borisake
23-03-2013, 12:14
Mmm da, dubioasa rau pompa asta. Mie inainte sa ma apuc de schimbatul garniturii imi pornea foarte usor, foarte frumos. Acum dimineata la prima cheie se cam chinuie, zici ca-i dezamorsata, balbaie un pic motorul pana ii vine motorna, dar la mine nu a influentat consumul nici pe BC si nici pe ECU.
Cert este ca la mine nu are nicio treaba consumul din ECU cu cel de pe BC si nici cu cel real. Adica la relanti am 1.2 pe ECU si pe BC am 1.3 - 1.4. Consumul pe BC ii undeva media la 15.5 % si real am in jur de 9.5 - 10.5 % in functie de cat de tare merg.

cosminwon
23-03-2013, 12:34
Acelasi consum il am si eu,Borisake!M-a spart masina asta!Nu stiu ce naiba sa-i mai fac ca sa-mi scada consumul!Eu stau intr-un oras unde nu avem aglomeratie,semafoare...si am consum de 14,2 pe comp de bord si la relanti am 1,1-1,3.In afara de oringurile de la injectoare,am schimbat tot!Partea proasta este ca am debitul de motorina(pe vag) la limita maxima si uneori sare peste 9mg.Avansul imi oscileaza ca naiba intre 0,6 si 2,2.
Cred ca daca as merge cu ea prin Bucuresti,as scoate un comsum mai mare fata de al unui motor de 4.0 W8!

Borisake
23-03-2013, 14:39
Pai eu injectata o am 11.5, deci iesita din calcul, avansul ii bat pe 0 si am schimbat si oringurile, suruburile de la injectoare, reglate ca la carte cu cheia dinamometrica si la ce folos ca tot ala-i consumul.
Cand am schimbat oringurile si suruburile si cu reglajul de rigoare, valoarea pe injectoare mi-a scazut, asta-i singurul beneficiu si oricum asta era cel scontat, nu consumul.
Ca sa scadem consumul eu zic ca trebuie sa scadem din softul ECU-lui valoarea injectata, care in mod normal trebuie sa fie intre 4 si 7 limitele fiind intre 3 si 9, doar asa cred ca o sa scoatem un consum mai mic fata de cel de acum, nu fata de una cu AVF si tractiune fata, noi avand 4MOTION sau e stiu sa punem un soft de AVF de AUDI. Pare o prostie dar se stie ca motoarele de AUDI sunt mai economice fata de cele de Passat si chiar cand vb de acelasi tip de motor.

cosminwon
23-03-2013, 15:58
Am modificat si cantitatea de motorina injectata(din soft) si tot degeaba!orice am facut,nu are nici un efect!

Borisake
23-03-2013, 16:09
Ai scazut-o? Si de ce nu ai lasat-o asa?

Eu ma declar multumit cu un consum de 9.5% in Bucurestiul asta infect, dar asa sa fie. Bine ce-i drept ca sa scot 9.5% am mers cam ca mosnegii.

cosminwon
23-03-2013, 16:11
pai asa am lasat-o si consuma mai mult fata de inainte.Imi poti da un nr(pe P.M.) de telefon ca sa-ti explic mai pe indelete?

Borisake
23-03-2013, 16:12
Ai PM.

DeViAnS
23-03-2013, 17:16
sa punem un soft de AVF de AUDI. Pare o prostie dar se stie ca motoarele de AUDI sunt mai economice fata de cele de Passat
Nu stiu cum sa-ti spun.. dar si noi astia cu audi ni se pare ca vw consuma mai putin. :)) Eu n-am vazut audi cu 0.4 l/h cum au multi colegi de aici cu avf/awx :D Poate cumva softul de la skoda sa consume mai putin ..:))

Borisake
23-03-2013, 17:23
Ce-ti indica BC-ul ii alta treaba. Aia se face usor. Ideea sa fie real, ca nici aia cu 0.4 nu prea imi pute a real, sa fim seriosi. Florin si Vlad stiu mai bine cum se face modificarea valorii la BC.

daniele87
23-03-2013, 22:41
Consumul meu la relanti 0,5-0,6
Exterior 6,0 %
Oras 7-8 %
Vitezele le schimb numai in 3500-4000 r/min numai ca nu sunt multumit de 101 marțoage care le are Avb meu adica ce a ma ramas din 101.(care si-a mai cumpara diesel in viata asta) eu unu nu imi mai cumpar niciodata. BENZINA PE VIATA:nebun:

DeViAnS
24-03-2013, 00:12
Pai si crezi ca la benzinare nu li se duce puterea in timp? Sau crezi ca 101 cai pe benzina se comporta mai bine ca la diesel?....din contra. Daca doreai sa fuga, pentru cei aproape 1500kg iti luai cel putin motorul de 130 cai, sau il chipuiai pe asta. Si eu parca mi-as fi luat benzina, dar numai cea turbo 1.8 la care sa-i pun eventual gpl ca altfel...:gathering:

Alex-F1
24-03-2013, 02:39
Vitezele le schimb numai in 3500-4000 r/min

:yikes: Chiar asa o fi bre, fara exagerare? :blink:

Tonu
24-03-2013, 05:52
e aproape imposibil ca 2 masini identice sa aiba acelasi consum. sunt prea multi factori care influenteaza consumul.
La audi A6 cu AVF e putin mai mic pentru ca e alta aerodinamica , la A4 de ex e deja alta masina cu totul .
nu putem sa comparam motorul , ca el nu e singur acolo e intr-un ansamblu. inclusiv cutia de viteze influenteaza consumul la relanti . plus ca avem carburant diferit de la un peco la altul.
Ca idee mie nu mie se pare exagerat un consum de 11-11,5 in oras ( bucuresti) pentru un 4motion. ar fi ceva normal.
Daca va uitati la datele masinilor nu e departe rau de consumul dat de fabrica ( si ala se face in conditii ideale cu o masina noua)
Factori de influentare a consumului:
Cutia de viteze( starea uleiului din cutie , uzura cutiei )
Rotile si anvelopele
aerodinamica (de la passat la passat prin prisma suspensiei)
Starea ambreiajului
Calitatea motorinei
Calitatea si gradul de uzura al uleiului
Functionarea sistemului de admisie ( filtru aer , tubulatura etc)
Evacuarea ( Catalizator infundat , pierderi de gaze pe traseu)
EGR ( cu el anulat orice masina o sa consume putin mai mult, daca nu credeti verificati cantitatea injectata cu EGR on si off. o sa fie o diferenta mica , dar este )
Trenul de rulare (rulmentii)
Unghiul de fuga
etc etc etc
Sunt enorm de multi factori care pot influenta consumul . Individual poate insesizabil dar mai multi factori acumulati pot da diferente mari de consum)

iuli78
24-03-2013, 08:05
Am verificat si axul si nu are joc

Borisake
24-03-2013, 10:57
e aproape imposibil ca 2 masini identice sa aiba acelasi consum. sunt prea multi factori care influenteaza consumul.
La audi A6 cu AVF e putin mai mic pentru ca e alta aerodinamica , la A4 de ex e deja alta masina cu totul .
nu putem sa comparam motorul , ca el nu e singur acolo e intr-un ansamblu. inclusiv cutia de viteze influenteaza consumul la relanti . plus ca avem carburant diferit de la un peco la altul.
Ca idee mie nu mie se pare exagerat un consum de 11-11,5 in oras ( bucuresti) pentru un 4motion. ar fi ceva normal.
Daca va uitati la datele masinilor nu e departe rau de consumul dat de fabrica ( si ala se face in conditii ideale cu o masina noua)
Factori de influentare a consumului:
Cutia de viteze( starea uleiului din cutie , uzura cutiei )
Rotile si anvelopele
aerodinamica (de la passat la passat prin prisma suspensiei)
Starea ambreiajului
Calitatea motorinei
Calitatea si gradul de uzura al uleiului
Functionarea sistemului de admisie ( filtru aer , tubulatura etc)
Evacuarea ( Catalizator infundat , pierderi de gaze pe traseu)
EGR ( cu el anulat orice masina o sa consume putin mai mult, daca nu credeti verificati cantitatea injectata cu EGR on si off. o sa fie o diferenta mica , dar este )
Trenul de rulare (rulmentii)
Unghiul de fuga
etc etc etc
Sunt enorm de multi factori care pot influenta consumul . Individual poate insesizabil dar mai multi factori acumulati pot da diferente mari de consum)
Stai bre ca nu a calculat nimeni la mlg. Doar asa in ansamblu si comparatia ii intre AVF-uri cu si fara tractiune integrala si chiar de la una la alta cu tractiuni fata.

dlbogdan
24-03-2013, 11:30
Pentru cei care la care nu se pupa consumul real cu cel afisat pe BC verificati daca se pupa km afisati cu cei reali. Se poate sa nu fie adaptarea corecta (cu vag-com). Am vazut asta la un golf 4.

bogdan_eon
24-03-2013, 11:32
Cand spui "cei reali" te referi la cei din ECU?

dlbogdan
24-03-2013, 11:33
Nu. ma refer la aia fizici parcursi de masina. Aia de pe GPS de exemplu :)
.. bine, intr'adevar, cei din ECU au alta adaptare dar nu'i putem numi "reali"

kcscluj
24-03-2013, 15:06
si eu am probleme cu consumul !
imi ia in oras cam 10 in afara nu am scos mai mic de 7,4 !!
am fost la 3 service-uri si toti mi-au zic ca e debitmetru !
am schimbat 3!!!
degeaba !!
la relanti sta la 1.4 1.5 !!
habar nu am ce sa fac !!
ceva sfaturi??

bogdan_eon
24-03-2013, 15:20
Prima data trebuie facute verificari cu VCDS, trebuie verificate valorile de compensare a injectoarelor, cantitatea injectata, avansul verificat ce valoare are, si dupa aia mai vedem.

dlbogdan
24-03-2013, 17:38
subscriu la ce a spus Bogdan. Pot fi multe cauze. Calculeaza si un consum old school way (la pompa) just in case.

f l o r i n
25-03-2013, 11:45
si eu am probleme cu consumul !
imi ia in oras cam 10 in afara nu am scos mai mic de 7,4 !!
am fost la 3 service-uri si toti mi-au zic ca e debitmetru !
am schimbat 3!!!
degeaba !!
la relanti sta la 1.4 1.5 !!
habar nu am ce sa fac !!
ceva sfaturi??

daca masina nu are soft - eu zic sa verifici injectoare si axa cu came. Filtrul de aer schimbat ?

kcscluj
25-03-2013, 11:51
am facut revizia acum 3000 de km deodata cu distributia,am schimbat garnitura la chiuloasa !
consumul a ramas la fel !

dlbogdan
25-03-2013, 18:25
Nasol. Te asteptam cu niste valori de injectoare (ch. 13). Trage bine?

kcscluj
25-03-2013, 19:45
da f bine trage !
nu am ce sa ma plang !

kcscluj
25-03-2013, 23:39
tre sa ma duc pe la tzaga sa imi faca un test !

jorgemadrid
21-05-2013, 22:46
imi spune si mie cineva ce se intampla cu eroarea asta? a mai patit cineva asa ceva? ce poate fi defect?

Borisake
21-05-2013, 22:51
Nu este nicio eroare.
Esti pe programul 1 sa zic asa, ele fiind doua la numar si in cazul tau, tu ai pornit motorul si ai stat pe loc foarte mult timp. Timp in care BC-ul ti-a calculat consumul de motorina la infinit si cum nu ai mai mult pe afisaj de 99.9% a ramas acolo. Evident dupa ce ai plecat cu masina de pe loc ti-a scazut consumul. Deci stai relaxat nu este nicio problema.

jorgemadrid
22-05-2013, 10:16
ok, am inteles dar de ce urca la fel si cand stau la semafor? in felul asta nu pot sa ma mai iau dupa consumul pe care mi-l calculeaza pt ca daca in mod normal am un consum de 8% in oras, imi arata 12%. in mers imi scade si cand ma opresc imi urca la greu :(

f l o r i n
22-05-2013, 10:28
pentru ca stai pe loc... cu motorul pornit...

consumul - reprezinta calculul dintre motorina injectata si distanta parcursa - atata timp cat distanta nu creste - stai pe loc - si motorina se injecteaza - motorul pornit - consumul... creste, nu-i normal asa ?

iulian_2007
22-05-2013, 11:12
Eu am 1.0l/h la relanti fara consumatori - cam mult, stiu, inca investighez de ce...
O alta chestie ciudata este ca in D (drive, cutie automata), cat timp masina este rece, am 1.3l/h la semafor, iar dupa ce se incalzeste si ajunge apa la 90 grade (dureaza cam 10 minute am observat), in loc sa-mi scada consumul, creste la 1.6l/h. Daca pornesc si clima, se duce la 2.0l/h.
Ce se intampla cand ajunge apa la 90 grade de imi creste consumul?
Mentionez ca injectoarele par in parametri, G62 si termostat schimbate de curand.

f l o r i n
22-05-2013, 11:21
trebuie cautat..... nu e normal consumul tau

iulian_2007
22-05-2013, 11:29
Avansul este in momentul asta la 0 (am vazut totusi ca mai sare din cand in cand la -0.6 pt. fractiuni de secunda, dar revine la 0), consum la relanti 1.0 l/h in N sau P.
Cu avansul la 2 si ceva consumul era pe la 0.7, cel mai mic consum a fost cu avansul la 8, adica 0.5l/h. Bineinteles ca masina nu trage cum trebuie asa. Deci m-am hotarat sa las avansul la 0 si sa investighez mai departe treaba cu consumul.

Borisake
22-05-2013, 11:47
Maxim 2.2 sa ai la avans. De acolo-n sus ii prea mult. Acum na, cauzele-s multe. Eu aveam la cutie manuala 1.3 fara consumatori si 1.8 cu clima pornita. Am schimbat injectoarele si softul si acum am 0.6 fara clima si 0.8 - 1.1 pe caldurile astea. Verifica ce cantitate injectata ai pe Engin la grupul 1 casuta 2 si iti garantez eu ca-i peste 9 mg/str ceea ce face consumul mare. Eu aveam si 13 mg/str acum am decent 4.8 - 5.2 mg/str. Ca idee cat iti consuma masina in conditiile astea in BUC? Uite Brutusanf care are tot AVF si tiptronic are la relanti 0.5 l/h fara clima si 1.1 l/h cu clima si ii cinsuma in buc in jur de 12%. Am intalnit cazuri cand omul avea dezastru pe BC si VAG si fizic ii consuma decent, 10% - 11%, aici am si eu o nebuloasa, adica de ce in cazul in care totul pare in parametrii consumul ii ala care este si cand parametrii sunt varza consumul ii unul mai decent. Ar putea fi si stilul de mers ma gandesc eu...

iulian_2007
22-05-2013, 13:01
Verific diseara cand ajung acasa cantitatea injectata dar parca era pe la 8 fara consumatori. Am avansul pus pe 0 de 2 zile, nu ma pot pronunta legat de consum. Dimineata am ajuns la munca cu consum de 12.9 pe bord, aseara am ajuns acasa cu consum de 10.6. Inainte aveam avansul la 2.2 si consum mediu prin bucuresti 12.5 insa real era undeva pe la 11-11.5
O sa fac zilele astea si log in mers, probabil am probleme si pe la turbo/maf...
Apropo, intalniri prin Bucuresti se mai fac? As veni si eu sa mai aflu una-alta :)

iulian_2007
22-05-2013, 19:46
Am verificat si cantitatea injectata - este 7.7 la relanti fara consumatori.

passat lover
22-05-2013, 22:36
Avansul este in momentul asta la 0 (am vazut totusi ca mai sare din cand in cand la -0.6 pt. fractiuni de secunda, dar revine la 0), consum la relanti 1.0 l/h in N sau P.
Cu avansul la 2 si ceva consumul era pe la 0.7, cel mai mic consum a fost cu avansul la 8, adica 0.5l/h. Bineinteles ca masina nu trage cum trebuie asa. Deci m-am hotarat sa las avansul la 0 si sa investighez mai departe treaba cu consumul.
cu trecerea timpului peste motoarele noastre,avansul pe 0 cred ca este un mit deoarece in urma uzurii aparute nu cred ca cifra 0 ar da cele mai bune rezultate,se merge pe reglaj avans si proba,multa proba!a patit-o un prieten cu un 2.0 tdi de 136 cp

Borisake
22-05-2013, 23:44
Am verificat si cantitatea injectata - este 7.7 la relanti fara consumatori.
Ii in limite.

jorgemadrid
23-05-2013, 09:32
pentru ca stai pe loc... cu motorul pornit...

consumul - reprezinta calculul dintre motorina injectata si distanta parcursa - atata timp cat distanta nu creste - stai pe loc - si motorina se injecteaza - motorul pornit - consumul... creste, nu-i normal asa ?

Florin tu ai dreptate, teoretic asa e chiar si logic, dar inainte nu-mi facea asa... mergeam cat mergeam in trafic si aveam de ex un consum mediu de 10,7 cand ma opream la semafor ramanea la 10,7 sau urca putin pana la 10,8. acuma urca ca nebunu... se duce si la 15 si la 20 daca stau mai mult la semafor sau ma mai opresc undeva ar fi in stare sa se duca si pana la 50. nu cred ca e normal...

Borisake
23-05-2013, 09:42
Man BC-ul are doua memorari 1 si 2. Ti-am mai spus, memoria 1 se reseteaza cam la 2,5 h si memoria 2 o resetezi tu sau se reseteaza ea la 2000 km efectuati. Mem 1, da oscileaza cum zici tu, dar mem 2, nu. Uita-te cu atentie in coltul din dreapta sua al displeyului si o sa vezi cifrele. 1 sau 2, trecerea de pe unul pe celalalt se face printr-o simpla apasare pe butonul de reset de pe maneta stergatoarelor.

f l o r i n
23-05-2013, 09:46
Florin tu ai dreptate, teoretic asa e chiar si logic, dar inainte nu-mi facea asa... mergeam cat mergeam in trafic si aveam de ex un consum mediu de 10,7 cand ma opream la semafor ramanea la 10,7 sau urca putin pana la 10,8. acuma urca ca nebunu... se duce si la 15 si la 20 daca stau mai mult la semafor sau ma mai opresc undeva ar fi in stare sa se duca si pana la 50. nu cred ca e normal...

Nu zic ca nu ai dreptate, dar stii care este fraza comuna la majoritatea posesorilor de masini, care au probleme ?... domnle, nu facea asa.... de obicei tindem sa nu acordam atentia necesara lucrurilor minore... si cand avem o problema, le descoperim si tindem sa le pune pe seama unui compotament anormal.

Consumul - se poate duce ii 99.9l/100km... la unele clustere.

In rest - daca totusi simti ca te arde la carburant, trebuie luata la verificat.

passat lover
23-05-2013, 09:55
eu cred ca nu e normal,avem in ''familie'' 2 passat-uri celalalt al sora-mi si nici a mea si nici a lui nu face lucrul asta,awx si avf.
sa se duca in 14 15 % mai nea florine?am si eu de aproape 2 ani si sa spunem de la 8,4 se duce la 8,6-8,7 la un semafor de 90 de secunde!el pleaca deja cu un consum mare.creste ,e normal in stationare dar cam mult

f l o r i n
23-05-2013, 09:57
ce nu e normal, tata ? sa creasca consumul, la relanti ?

Padre1704
23-05-2013, 10:33
Depinde de distanta parcursa pana la acel semafor. Daca ai pornit masina cand calculatorul e resetat, mergi 50 metri si ai semafor e normal sa se duca repede in sus consumul. Dar daca ai pornit masina, mergi 2-3-5 km si apoi ai un semafor de 50 sec nu e normal sa se duca de la 10 la 15!

ionutctn2000
23-05-2013, 12:03
Pe BC pe memoria 2 imi arata 9 la suta consum mediu in Bucuresti, ca pe ala nu l-am resetat niciodata si viteza medie undeva 19-20 km/h. Merg la orele alea dezastru: dimineata plec la servici la un 08.30 asa iar seara depinde cand se termina treaba, dar oricum undeva 18.00 - 20.00, exact cand e traficul ala nasol.

f l o r i n
23-05-2013, 12:20
Mai colegi, pana nu vedeti voi masina si cum face... nu facem decat sa presupunem.... asa ca, nu are rost sa dezvoltam teoreme degeaba... cred ca am vazut cele mai multe ceasuri si BC-uri de VAG... deci, le stiu pe toate cum lucreaza.

Asa ca, draga coleg, filmeaza si incarca clipul, sa vedem si noi datele care le ai pe BC.... si cum se comporta.

jorgemadrid
23-05-2013, 21:38
Man BC-ul are doua memorari 1 si 2. Ti-am mai spus, memoria 1 se reseteaza cam la 2,5 h si memoria 2 o resetezi tu sau se reseteaza ea la 2000 km efectuati. Mem 1, da oscileaza cum zici tu, dar mem 2, nu. Uita-te cu atentie in coltul din dreapta sua al displeyului si o sa vezi cifrele. 1 sau 2, trecerea de pe unul pe celalalt se face printr-o simpla apasare pe butonul de reset de pe maneta stergatoarelor.

Da man stiu memoria 1 si 2 si cum se schimba de la una la alta, dar nu stiam ca pe 1 oscileaza cum zici tu si pe 2 nu. o sa verific si treaba asta :) o sa dau pe 2 sa vad cum se comporta...merci mult
Florine cand am timp o sa fac o filmare momentan a dat sesiunea peste mine si weekendul asta ramane masina in parcare :)) vedem pe saptamana viitoare :) weekend placut la toti colegii

Baiatul
23-05-2013, 22:59
pe memoria 2 mia scazut consumul foarte tare gen de la 8.7 -8.9l/100km/h a scazut la 7.7-7.8l/100km/h un motiv bine intemeiat ? Era de anu trecut stabilit la 8.7-8.9l/100km/h

Borisake
24-05-2013, 01:24
Da man stiu memoria 1 si 2 si cum se schimba de la una la alta, dar nu stiam ca pe 1 oscileaza cum zici tu si pe 2 nu. o sa verific si treaba asta :) o sa dau pe 2 sa vad cum se comporta...merci mult
Florine cand am timp o sa fac o filmare momentan a dat sesiunea peste mine si weekendul asta ramane masina in parcare :)) vedem pe saptamana viitoare :) weekend placut la toti colegii
Daca il resetezi pe 2 in acelasi timp cu 1 o sa vezi fix acelasi comportament si la memoria 2, pana o sa parchezi masina si dupa o vei repornii la cel putin 2,5h diferenta.
Este logic si normal sa se intample asa. Tu mergi cu masina si faci un consum stabil, (sa zicem un 7.9% in oras) cu timp de functionare al motorului de 30 min, o viteza medie de 37 km/h un nr de 12 km (datele sunt orientative) si scoti acel consum, dupa parchezi masina si o repornesti dupa 3 h de la stationare si stai cu ea pe loc cu motorul pornit sa zicem 10 minute, pe BC o sa ai 99.9 % consum, pt ca ai consum de motorina la timp infinit si pleci cu masina de pe loc. Consumul incepe sa scada cam de pe la 64% in jos, faci cam 7 km si abia atunci observi ca incepe sa semene a realitate, ca scade sub 10 % si dai de super ambuteiaj, parcurgi o X distanta in timp foarte mare si consumul, iar o ia razna, incepe sa cresaca se duce pe la 11.5 % si tot asa... Atunci o sa vezi diferente intre cele doua memorii 1 si 2 nu mari dar incep sa se vada. Cu cat mergi mai mult si nu mai resetezi memoria 2, o sa vezi ca valorile din acea memorie 2, aproape ca nu se mai modifica, dar valorile din memoria 1, pt ca se reseteaza singur, va avea fluctuatiile pe care le-ai remarcat tu.
Deci memoria 2 are o baza de calcul pe un nr mare de km efectuati, pe un nr mare de timp de functionare al motorului si pe o medie oarecum fixa de viteza de deplasare, iar memoria 1 nu are nici-o baza anterioara de calcul pt ca este resetat si el calculeaza fix la ce se intampla in momentul ala, km parcursi putini, timp de functionare a motorului mic, poate viteza medie de deplasare mare si uite asa ai un consum astronomic si fluctunat. Cu cat deplasarea este fractionata mai mult (opriri dese) cu atat consumul la bc 1 este fluctunt, ba tinde sa scada, ba tinde sa creasca...si toate astea in functie de trafic.
Sper sa ma fi facut inteles. Oricum urmareste BC-ul si o sa-ti dai singur seama. Touareg-ul are 3 memorii pe BC. 1 se reseteaza singur, 2 il resetezi cand vrei tu si 3 se reseteaza doar cand ii faci plinul de combustibil.

jorgemadrid
24-05-2013, 09:11
Merci de sfaturi Borisake.Weekend placut!

iulian_2007
25-05-2013, 19:25
Intrebare de 100 de puncte: de ce consumul la relanti creste cu 0.3 l/h cand se incalzeste motorul (apa la 90)? In mod normal trebuie sa scada...
Mentionez ca diferenta de 0.3 este in D, in N sau P nu sunt diferente...

Danny
26-05-2013, 14:01
Eu am 0.9 la relanti si cu aer conditionat 1.4... nu e cam mare?

Alex-F1
26-05-2013, 15:14
Ba da. La relanti ar trebui 0.5 - 0.6 (desi unii se lauda si cu 0.4), iar cu AC pornit, cam 0.9 - 1.0

Danny
26-05-2013, 20:46
Unde ar trebui sa ma uit cu vag-ul sa vad consumul real si ce teste sa fac sa vad de la ce se trage consumul asta asa mare?

passat lover
26-05-2013, 22:23
in engine si measuring blocks si dai pe casute pana iti apare consumul l/h!asta cu motor pornit:laughing:
nu stiu canalul exact

Borisake
26-05-2013, 23:31
15

iulian_2007
27-05-2013, 16:07
Atasez si 2 poze (1.3l/h la "rece" si 1.6l/h la "cald"). Ce se intampla la mine de creste consumul cand se incalzeste masina???
La 90 grade se deschide termostatul nu? Altceva se mai intampla? Normal era sa scada putin consumul...lasand la o parte ca este mare consumul...
1528115282

f l o r i n
27-05-2013, 16:15
cu cat e mai cald afara si motorina e mai calda, injecteaza mai multa - ca e mai putin densa.

acum, nu compara cu situatia cand pornesti iarna la frig... si dupa ce se incalzeste

iulian_2007
27-05-2013, 16:30
Ok, cum fac atunci sa injecteze mai putina, acum IQ e la 7.7 la relanti fara consumatori, avansul fiind la 0. Cu avansul pe la 2.2 am IQ 5.5 parca...dar nu trage cum ar trebui...Cum fac si eu sa reglez si avans si IQ si consum si putere sa fie in parametri?

Danny
28-05-2013, 19:24
Si daca consumul meu e real (n-am verificat inca pe vag ca am windows 8 si nu merge vagul) ... care ar fi cauzele si cum pot rezolva?

Danny
24-06-2013, 10:25
Ieri am vazut ca a mea, pe loc la relanti cu clima pornita la 18 grade parca .. consuma 1.5 l/h ... cam mult, nu?!

Borisake
24-06-2013, 11:18
Nu. La toti pe caldurile astea ne creste consumul la relantiu. O tara mai jos era mai bine, dar na ii si canicula asta. Fara clima cat iti arata?

Alex-F1
25-06-2013, 01:33
pe loc la relanti cu clima pornita la 18 grade parca .. consuma 1.5 l/h ... cam mult, nu?!

Parca-i cam mult oleaca...ma rog, eu am AC simplu si am 1,0 cu AC-ul pornit si 0,6 cu el oprit.

Danny
02-07-2013, 20:57
Ok.. unde ar trebui sa ma uit cu vag-ul ca sa vad ce-i "stricat" de consuma atat (si nu ma refer la canalul 15)? Fara clima arata 1 litru/ora..

[Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links])

PS: Si minidot-ul cred ca e stricat... la caldura dispar pixelii in partea de sus stanga..

cosminwon
02-07-2013, 21:28
uita-te sa vezi ce cantitate injectata de motorina ai(engine-canalul 3 sau 4,nu mai stiu exact) si in campul 13 sa vezi ce corectie ai pe injectoare.Daca cantitatea injectata de motorina este mare,te cam pregatesti de injectoare.relatiul vad ca iti sta in 800 si ceva de rotatii,iar daca il aduci la 903rpm(cum este el din fabrica) o sa-ti sara de 1l/h.
Minidot-ul este gata daca iti dispar pixelii,dar asta cam este boala generala la ele.
off topic:mama...cata motorina ai!:)))

Danny
02-07-2013, 21:40
Unde e campul asta? Cum il vad/citesc?

Sau te referi la grupul 13?

E bun ce-am scanat eu? :)
[Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links])

bogdan_eon
02-07-2013, 22:31
Cu avansul nu stai bine, trebuie sa fie pe zero, sau pe plus, iar el e acum la -1,7, eu zic prima data sa reglezi avansul cam la +1 si sa vezi daca nu iti scade consumul la relanti, eu zic ca o sa fie ok daca faci treaba asta.

Cantitatea injectata din cate stiu e pe grupul 001 deci aici in ce ai postat tu nu apare, verificarile astea pe grupul 013 si 001 sa le faci cu motorul cald la peste 80 grade si sa stea la relanti (fara a mai fi accelerata) macar de 2 minute inainte sa verifici grupurile astea.

cosminwon - AWX-ul meu are turatia de fabrica 819 rpm la relanti, si am vazut la multe masini aceeasi turatie, deci sunt sigur ca e de fabrica asa.

Danny
02-07-2013, 22:52
O sa fac si treaba asta.. la 19.40 aveam 90 grade la masina.. iar testul l-am facut cam la o ora dupa.. nu stiu cat se racise motorul. O sa rescanez maine seara si-o sa revin.

Avansul il pot regla eu din ce-am citit la DIY.. intrebarea e, daca esuez in a regla, ce se poate intampla cel mai grav? Sa stiu daca sa merg la service sau sa ma apuc eu :)

Borisake
02-07-2013, 23:14
Poti s-o faci singur fara probleme, reglajul avansului. Daca-i prea mult nu porneste.
Valoarea relantiului o aflii cand ii dai valoarea de fabrica 32768. Sunt masini care au 819 si altele ai 903. Nu este o regula ca toate sa aibe acelasi relanti. Eu de baza am 903 si la mine-i 4motion, la altul poate sa fie mai mic. Deci dai valoarea de fabrica 32768 si ala-i relantiul tau.
Avansul nu-i obligatoriu sa stea la 0. Sunt masini care merg bine si pe + si pe -. O lasi acolo unde-i place ei, pt ca au niste km la bord. Pe 0 vine din fabrica cand ii noua. O pui la 0 si daca-i ok o lasi acolo daca nu, te joci cu ea si vezi unde-i place ei si asa o lasi.

Danny
02-07-2013, 23:17
Pai a mea trage.. chiar foarte buna pentru km ei (zic eu). Doar ca, zic eu, consuma cam mult la relanti.. si ca tot veni vorba, astazi am adus un Superb de la Roman la Piatra Neamt, 1.9 de 115 cp.. pot sa spun ca a mea trage de rupe pentru km care ii are (chiar daca e de 130 cp). Ma gandeam totusi ca poate ii pot scadea consumul (ca o fi dereglat avansul cand a schimbat distributia)..

bogdan_eon
03-07-2013, 07:46
Eu zic ca daca reglezi avansul pe zero sau pe plus o sa iti scada consumul la relanti, incepe cu treaba asta. Fa niste probe cu avansul si pe zero si pe plus pana pe la 2,2 si vezi cum e consumul la relanti mai bun si cum trage masina mai bine.

Borisake
03-07-2013, 08:00
In teorie trebuie sa mai scada, dar nu-i obligatoriu, plus ca s-ar putea sa nu mearga bine. De aceea zic ca nu-i obligatoriu sa stea avansul la 0.

Padre1704
03-07-2013, 09:31
Si eu zic ca daca pune avansul pe + o sa mai scada consumul. Cam asa se intampla la cei care i stiu ca au facut opratia asta. Ca sunt si cazuri in care nu mai merge masina cum trebuie...or fi.
La mine: Dupa accidentul cu javra aia mi-a scazut consumul cu 0.5% (la pompa). Am dedus ca intercoolerul face acest lucru (doar pe el l-am schimbat la accident). Observam eu ca la temperaturi de 14-20 grade scoteam consumul cel mai mic..dar puneam pe faptul ca nu lucreaza ventilatorul, compresorul de clima..etc la forja. Dar se pare ca intercoolerul conteaza destul de mult in balanta consumului masinii.

Laurentiu Utiu
03-07-2013, 11:27
Avans retardat (spre minus) inseamna consum marit dar putere mai mare. Datorita cantitatii marite de motorina injectata.Posibil sa se vada si fum negru la accelerare.
Avans marit (spre plus) inseamna consum mai mic dar puterea scade.
[Only registered and activated users can see links]
Apropo de relanti: si la mine tot la 819 rpm sta, si e cu valoarea din fabrica (default). Motor AVF, consum de 0,6 la relanti fara consumatori si 1,0-1,1 cu consumatori (AC,Xenoane AF, cd-player,etc ). Avansul l-am reglat fix pe 0.0 Eu sunt multumit si de consum si de putere.

Danny
03-07-2013, 15:18
O sa incerc sa pun si eu pe 0 sa vad ce rezulta. Eu sunt multumit cum trage acum masina...si daca o data cu reglarea avansului scade consumul, dar si puterea, atunci o las asa, cu avansul pe minus.

Poate "sari de pe punct" motor in urma umblarii defectuos la reglarea avansului?

X e r o x u
03-07-2013, 15:42
Cum sa "sara de pe punct" pt. asta trebuie sa se intample ceva fizic, adica sa fie uzata/sa se rupa.... cureaua de distibutie, atunci pistonul va lovi supapa/ supapele.........imfart.
In cel mai rau caz nu porneste, nu stiu cat poti tul regla acolo cu VAG-ul, dar eu zic ca nu-ti permite.

Borisake
03-07-2013, 15:46
Ti-am mai spus o data. Nu porneste. Nu are cum sa sara de la punct, ca doar nu erau idioti nemtii...

Danny
03-07-2013, 15:57
Multam..in weekend o sa vad ce pot face.

Xeroxu cu vag ul doar sa citesc avansul... reglarea o fac dupa tutorialul de la DIY

X e r o x u
03-07-2013, 23:54
Da, la mine se poate regla un pic fara sa fac fizic nimic, doar din soft.

Spor.

Danny
06-07-2013, 14:49
Am intrebat prin stanga/dreapta .. mecanici peste mecanici.. am auzit si ca avansul cu - poate sa duca la defectarea turbinei?

passat lover
06-07-2013, 15:13
Nu cred,ce legatura are avansul cu presiune in turbo,mers subturat sau ungere defectuoasa(ulei prost sau nu ajunge uleiul)

Laurentiu Utiu
14-07-2013, 09:37
Passat 3bg motor AVF de 131cp manuala 6 trepte.....plecat de acasa (Balan,Harghita) pana la aeroportul H.Coanda din Otopeni....320 km.
Consum mixt afisat pe BC 4,8 L/100km cu climatronic pornit (auto 22 grade) , xenoane, navigatie,amplificator .In masina 2 persoane fara bagaje.
La intoarcere 5 persoane + portbagaj full consum mixt de 5,2 L/100km in aceleasi conditii. Viteza medie a fost de 73 km/h.
E bun?

bogdan_eon
14-07-2013, 09:49
E foarte bun, doar ca ar fi bine sa faci consumul si de la plin la plin si sa vezi daca bate cu ce arata BC-ul. Si eu cand am mers la mare tot 4,8 am scos si am calcat-o destul de tare.

X e r o x u
14-07-2013, 09:49
Hihihihi dar cat ai vrea, 2,8 % 5 persoane cu bagaje ? hihihih

passat lover
14-07-2013, 14:43
am scos si eu zilele trecute un 4.9% pe vreo 80 de km,mers in treapta 5 si 6 la maxim 90-100/h

Borisake
14-07-2013, 17:34
E foarte bun, doar ca ar fi bine sa faci consumul si de la plin la plin si sa vezi daca bate cu ce arata BC-ul. Si eu cand am mers la mare tot 4,8 am scos si am calcat-o destul de tare.

Da da, si marmota ce zicea...
Hai bre o si calcati pe coada si va mai si consuma putin, ca un LOGAN. Nu te-ai uitat atent, poate vi se umple si rezervorul in loc sa se goleasca...hihihihihihihihi
Cat vreti pe masinile alea?
Eu am scos cel mai putin 5.5% si nu am depasit 90 km/h. Daca mai urcam sigur urca si el. Stiu ca o sa ziceti ca-i integrala si de aia, dar nu-i chiar asa. Si cu AVB-ul meu, ala rosu la 140 Km/h am avut 5.5 %, dar sub consumul ala nu am vazut-o niciodata.

bogdan_eon
14-07-2013, 17:37
Nu te mint, am mers la mare acum 2 ani, am mers noaptea fara AC si drumul era destul de liber fiind noapte, am mers si cu 140 km/h, cand am ajuns in Constanta am facut plinul din nou pana in buza (ca si la plecare spre mare) si am calculat, consum 4,8%.

Borisake
14-07-2013, 17:45
Pai una este sa ajungi o data la 140 si in rest sa fi mers cu 90 si alta-i sa mergi fript 100 - 140, altfel te vede omul la pompa.

bogdan_eon
14-07-2013, 17:51
Viteza constanta mult timp a fost pe la 120, peste 120 a fost mai mult in depasiri, in rest 120 si 100 in localitati ca nu ma puteam baza doar pe statie, o tineam la 100 ca daca aparea vreun radar sa nu imi ia permisul ( o tineam la 100 pentru ca viteza reala e mai mica cu vreo 5 km fata de ce arata bordul), cam asa a fost drumul la care am scos 4,8.

tiger2478
14-07-2013, 18:06
Am fost week-end-ul trecut la Roman...cu portbagajul plin si cu masina full am scos un 6.7 conditii in care am mers pe alocuri si cu 18o... eu cred ca e rezonabil. Oricum sub 120 nu am mers si am calcat-o putin. Astept pareri;)

Borisake
14-07-2013, 18:16
Lasati ca o sa plec eu la Grecomani si sa vedeti ce consum de invidiat o sa am. O sa scot 3 % ca sa va bat. hihihihihihiih

PS: Musai pe pilot, ca avem in dotare acum. hihihihihii

tiger2478
14-07-2013, 18:21
cine te supara maestre?:)

valentynvali
15-07-2013, 10:57
asa Borisake sparge i ca miine o sa vina sa zica ca le consuma 4 ca scuteru................

passat lover
15-07-2013, 15:19
a mea masina astazi a scos astazi 0.0!!!a stat in curte:laughing:

Borisake
15-07-2013, 15:23
La mine daca sta in parcare i se umple rezervorul.

passat lover
15-07-2013, 16:50
vin si eu pe locul tau de parcare!

Raffy
15-07-2013, 16:57
Lovere, asteapta-ti randul. Eu mi-am facut abonament. Hihi.
On topic: consumul meu bate undevatot la 5,5-6. Nu am BC, si apreciez mai cu eroare. Pe cruise control merge binisor.

Borisake
15-07-2013, 17:01
vin si eu pe locul tau de parcare!
Pai nu-i de la locul de parcare. Este de la masina. Este meritul ei.

Danny
15-07-2013, 17:34
A mea nu prea iese din oras.. da in oras ia undeva intre 8 si 9 %

vicius_the_one
17-07-2013, 22:41
A mea nu sare de 8 in oras. Cu 32 litri fac cam 400 si de km
Relantiul e 0,4-0,5 l/h

Alex-F1
17-07-2013, 22:46
Daca nu sare de 8 nici iarna, e super bine...vara sunt si eu sub 8 in oras, dar iarna sare binisor de 8...bate chiar spre 9...depinde de cat de mare e omatul si traficul :huh:

vicius_the_one
17-07-2013, 22:59
Vara e ca iarna pentru cei care merg cu clima vara

Alex-F1
17-07-2013, 23:11
Asta cam asa e...

Danny
17-07-2013, 23:17
A mea nu sare de 8 in oras. Cu 32 litri fac cam 400 si de km
Relantiul e 0,4-0,5 l/h

Imi faci ciuda ca a mea imi ia 1l/h la relanti? ;))

Baiatul
18-07-2013, 00:14
pe bord imi afiseaza 7.8 -7.9 l/100km cu 100Ron fac 250km iar al relanti 1.1 -1.3 :)

Rumburak
18-07-2013, 12:43
Se pare ca nu o sa scap de consum pana nu umblu la axa cu came. Am schimbat si verificat tot pe partea de vacuum, debitmetrul pare ca e in mintile lui inca desi nu l-am schimbat niciodata dar parca as face o proba cu altul sa vad daca totusi e vreo diferenta.
Avansul e la 0.5-1 , relanti 1.1-1.2 l/h, consum afara cu clima 6,5% la 130km/h in vit.a 6-a iar in oras minim 11-maxim 14 in functie de aglomeratie.
Partea nasoala e ca imi da cu fum la relanti, te intoxici daca stai langa mine.
Cred ca ma paste o "mica" investitie :-)

andricei
18-07-2013, 13:38
Fumul la relanti si acel miros de zici ca te intoxici de la ce e? Si la mine tot cam asa e in ultima perioada.

Rumburak
18-07-2013, 14:35
Stiu ca mirosul mai intepator e de la antigel dar mie nu imi dispare din vas...eu cred ca la mine este totusi motorina nearsa, pentru ca am si o cantitate injectata cam mare, cca. 9mg/str

Alex-F1
05-09-2013, 20:47
In drumul spre destinatia din Grecia, dupa fix 700 km facuti din Timisoara, noaptea, rezervorul plin ochi la plecare (inclusiv rezerva), fara AC, mers cam 500 km pe autostrazi, cu ~ 130 km/h, in rest cam cu 100 km/h! :fericit:

[Only registered and activated users can see links]

Raffy
05-09-2013, 20:55
Bine ai revenit printre noi. Vezi ca plin ochi nseamna cam 70 litri. Cel putin asa intra la mine.

Alex-F1
05-09-2013, 21:10
Bine (ca) v-am regasit! :grin: Da, stiu, 62 de litri in rezervor si cam 8 rezerva... :yes: Consumul mediu la dus a fost de 5.1, iar la intors 5.5 (cu AC cam 60-70% din drum).

vicius_the_one
05-09-2013, 22:36
cand e acul la jumatate mai ai 31 L in rezervor, deci ai avut consum de 39/7=5,57%

ionutvl
05-09-2013, 23:25
Nu e rau deloc... noaptea, daca prind drum liber cu ajm-ul scot si mai bine cu 1l, dar tinand cont ca ai mers si pe autostrada, e un consum foarte bun.

Alex-F1
06-09-2013, 01:32
cand e acul la jumatate mai ai 31 L in rezervor, deci ai avut consum de 39/7=5,57%

Na cam asa o fi fost...ca si eu cam banuiesc ca BC-ul asta de B5.5 imi arata oleaca mai putin! Cel original de B5 imi arata fix consumul real!

Danny
22-09-2013, 11:32
Ce-am constatat.. a mea consuma ca 0.9 - 1 l/h la relanti .. cand merg cu ea si o las in frana de motor, BC arata 0 consum .. ceea ce e normal .. insa inainte, cand mergeam cu ea si-o scoteam pe liber, si-o lasam sa mearga de la sine .. consumul se ducea la 0.9 - 1l/h (relantiul) .. insa acum imi arata 4-5 l/h si creste/scade ... nu se mai duce spre 0.9 ... de ce oare?

Si cu vcds .. unde pot vedea consumul in timp real? Sa fac o proba (log) cu vcds pornit .. sa vad ce consum imi arata in mers ..

antracs18
22-09-2013, 12:53
Pe canalul 15

Danny
22-09-2013, 14:56
Pe engine, nu? Merci

pavy
22-09-2013, 15:49
Cred ca nu ai vazut tu bine, dupa vreo 3 km/h nici nu mai arata consumul instant in l/h ci in l/100km. Asta daca ai ic immo 3.

Danny
22-09-2013, 16:08
Posibil, nu te contrazic ... insa sunt sigur ca atunci cand o scoteam pe liber si-o lasam sa mearga din inertie ... arata 0.9 ... ca la relanti .. insa acum arata 3-4 ... scade, creste .. nu mai arata 0.9

Borisake
23-09-2013, 10:00
Stai calm. Nu este stricata. Ia urmareste, sa vezi cand esti pe consum instant si dai sa te opresti la semafor si ai venit cu un consum de 6.5l/100 si cam ai debraiat sa vezi ce 15% ai asa instant. La toti face la fel.

valentynvali
01-10-2013, 21:18
salut baieti, iar acum ca vine iarna si o sa creasca consumul ce ziceti de,, ECONOMIZORUL,, de combustibil SUPER FUEL SAVER AVETI IDEE? ajuta sa scada consumul de motorina?asteptam sugesti.

antracs18
01-10-2013, 21:22
Primul review citit de pe google si zicea ca e o prostie. Eu, sincer, nu cred in Mos Craciun. Daca tu crezi, cumpara acel super economizor si ai sa te covingi.

Alex-F1
01-10-2013, 21:23
Ideea parca era clara: TOATE chestiile astea gen "economizor de combustibil" sunt frectii la picior de lemn! :thumbsdown:

Borisake
01-10-2013, 22:01
Doar ce ai testat pe pielea ta.

Alex-F1
01-10-2013, 22:21
Mah la mine ceva ceva fu aia, dar nesatisfacator...sub 10% reducere... :thumbsdown:

antracs18
13-10-2013, 20:36
Am si eu o problema de cateva zile. Am observat mi-a crescut consumul la relanti. Daca atunci cand pornesc motorul este 0.6, cand se incalzeste ajunge la 0.8 si nu mai scade. Oare e vreo problema?

f l o r i n
13-10-2013, 21:00
verifica valorile injectoarelor, avansul si temp lichid racire

antracs18
13-10-2013, 21:05
un injector se duce la 1.2, avansul oscileaza de la 0.6 la -0.6 dar mai mult sta pe 0.

f l o r i n
14-10-2013, 10:26
posibil ca de la acel injector sa fie.

Inlocuieste oringurile, regleaza injectoarele si vezi daca isi revine.

maxxxxxx
18-10-2013, 19:21
Ziceam la un moment dat ca, am consumul mare, atat pe BC(0,8-,09 relanti, fara consumatori si 9,7 in oras respectiv 6,9-7 in afara) cat si prin metoda plin - plin in afara, depinde de drumuri (intre 6,2 - 7). Azi am schimbat distributia, dupa 50.000 din cauza pompei de apa si a rolei intinzatoare (putea sa-mi sara oricand, noroc ca nu a sarit). Cand am luat masina de la mecanic (un prieten), pe BC afisa la relanti fara consumatori 0,6, iar cu farurile aprinse (xenon OEM) 0,6-0,7 + farurile de ceata 0,7-0,8, in oras 8,4 tinand cont de drumurile scurte de max 5km.
In exterior nu am iesit inca, o sa fac saptamana viitoare aprox 4000 km (Germania-Olanda). Avansul inainte de schimbarea distributiei era de +0, ... pana in 1, acum nu stiu cat este. O sa va relatez si alte impresii dupa intoarcerea in tara.

Alex-F1
18-10-2013, 20:03
O fi fost de la avans. Acum cum iti trage masina, comparativ cu inainte de schimbarea distributiei?

maxxxxxx
18-10-2013, 20:52
Eu zic ca era de la distributie, pusa prost de cine stie ce "mecanic". Masina trage si acum si inainte, desi avea un lag scurt pe la 2200rpm(acum nu am mai simtit lag-ul), dar consumul... . Mentionez ca i-am facut si resoftare +15% (150cp).

Alex-F1
08-01-2014, 22:18
Nu stiu de ce am eu impresia ca motorul asta consuma ceva mai putin decat celalalt....acum seara de la job pana acasa, in oras (~ 8 km), cu pornire la rece (fara sirocou in prealabil), + 4 grade temperatura exterioara, am avut 6.9 consum pe BC si fara mers subturat (sub 2.000 rpm)! Daca ar fi mers sirocoul inainte de pornire si era deja apa la 60 de grade la plecare, consuml ar fi fost si mai mic! BC-ul asta nu l-am testat la pompa ca pe celalalt, dar eu il suspectez ca arata cam cu 0.5 litri/100 km mai putin decat realul, dar si asa, daca real ar fi fost 7.4 consumul, nu e rau deloc...cu AJM-ul pe vreamea asta batea spre 8 realul, iar cand era iarna adevarata, ajungea si la 8.5!

Borisake
08-01-2014, 22:25
Ii un consum foarte bun, ce pot sa zic. Cine nu si-ar dori un asa conum?

Alex-F1
08-01-2014, 22:32
Si culmea, cu motorina aia scumpa de la MOL, pe care am bagat-o acum pt. prima oara de cand am Passat-ul (fara ulei 2T)!!! Cu cea scumpa de la OMV sarea consumul cu cel putin 0.5l, cu asta vad ca e cuminte...no, bine no, a zis bine nenea Gigi ca si lui i-a consumat mai putin cu motorina scumpa de la MOL decat cu cea normala! La urmatoarea alimentare fac o proba si cu o doza de oloi 2T, sa vedem ce se-ntampla. :cool1:

bogdan_eon
08-01-2014, 22:38
Si eu pot sa zic ca ma mandresc cu consumul meu mai ales ca merg foarte mult numai prin oras. Cine vrea sa vada consumul meu detaliat al pasatului din august 2010 si pana astazi sa dea click pe semnatura mea :laughing:

Alex-F1
08-01-2014, 22:51
Alea din 06.12.2013 si 20.12.2013, scrie ca-s doar oras si consum de 6.3 - 6.5 ... hmmm....cam dubios... :hmmm:

Rumburak
08-01-2014, 23:07
Fratilor va tot laudati ca le aveti mici......consumurile.... dar mie mi se par chestii S.F., nu ca nu v-as crede doamne fereste, insa ori aveti niste drumuri foarte libere ori mergeti spre/de la job doar la ore cand nu este trafic. Mai am un prieten, Bebe, care se se lauda cu AJM-ul lui ( si e pe un A6) ca ii consuma 8% in oras doar ca el se duce la munca la ora 11 :-)))
Eu unul, plec/ma intorc ce la job la ore de varf in ceea ce priveste traficul si pot sa spun cu mana pe inima sau prin zona, ca e mare diferenta fata de mersul in week-end sau cand nu este trafic de varf.
In concluzie, consumurile voastre nu au nici o relevanta daca nu sunt la ore de varf (trafic intens). Asa si eu sambata la ora 8 dimineata, am consumul 7% in oras daca merg constant, fara ambuteiaje, semafoare, treceri de pietoni, idioti care iti taie fata si nu in ultimu rand omuletii verzi care incurca circulatia.
De acord?

Alex-F1
08-01-2014, 23:18
De acord! La mine orele de mers/venit la/de la job sunt 9 dimineata si 20 seara, deci nu pot sa zic ca e trafic intens, dar nici chiar liber nu e...as zice ca e normal, rezonabil, omeneste.

bogdan_eon
08-01-2014, 23:30
Mai oamenilor, voi puteti crede ce vreti, eu cand merg la benzinarie nu ies din benzinarie pana nu am bonul cum am alimentat in mana, dupa ce am ajuns cu el la masina imi trec km din bord pe bon si il pun in portofel, cand ajung acasa trec pe acest site alimentarea exaca si km la care am alimentat si selectez de pe acolo criterii care stiu ca s-au potrivit cu perioada in care am consumat acea motorina (iarna, vara, AC, oras, drum intins, etc). Eu evidenta asta o tin pentru mine ca sa stiu daca imi creste consumul masinii nejustificat si cel mai interesant pentru mine ma uit pe un interval (de un an de exemplu) si ma crucesc cati bani bag in motorina. Eu am pe acelasi site si consumurile la alte doua masini pe care le-am avut, si care aveau consum mai mare ca passatul chiar daca aveau motoarele mai mici (dar erau pe benzina).

[Only registered and activated users can see links]

[Only registered and activated users can see links]

Da, recunosc, Falticeniul este un oras mic si in care foarte rar ai sanse sa mergi bara la bara, iar despre servici recunosc ca merg foarte ok, dimineata la ora 6:20 cand plec la servici pe strada e pustiu, zbor pana acolo, si inapoi amiaza mai merg si sa fac o cumparatura mai stau si la un semafor, dar nu exista omuleti verzi sau de astea la noi in oras sa dirijeze pentru ca nu e cazul.

Rumburak
08-01-2014, 23:40
Iata doua raspunsuri sincere si la obiect. Nici nu ma asteptam altfel de la voi. Ceea ce vreau eu sa subliniez sau mai exact sa inteleaga cei care citesc acest topic si anume sa nu ia consumurile mentionate de noi, individual in parte, ca pe un reper sau un motiv al vreunei defectiuni. Sa ia fiecare in calcul si "traficul" care influenteaza cu cca. 50% consumul.
;-)

Alex-F1
08-01-2014, 23:41
Atunci traiasca Falticeniul!!!!! :clap:


cel mai interesant pentru mine ma uit pe un interval (de un an de exemplu) si ma crucesc cati bani bag in motorina

Da, da, asta-i chiar misto...si eu m-am crucit cand am vazut evidenta mea...undeva inspre 8.000 RON/an!!! :yikes: Pana una-alta, asta e, pompam bani grei in industria petroliera (nu ca in alte industrii n-am pompa)...pe viitor om vedea daca om putea pune laba pe vreo masina electrica sau solara sau macar hibrid, ca alea pe apa nu le apucam noi...

bogdan_eon
08-01-2014, 23:49
Mi-am vandut Audi A4 pentru ca avea un motor puturos (1,6 benzina 101 CP) si care in oras mai ales iarna era ceva de speriat, vedeti in link alimentarea de pe 23.01.2010, era o perioada de iarna geroasa si am mers doar in oras si doar drumuri scurte de 2 -3 km dupa care se racea motorul si tot asa, am avut un consum de 18% :yikes:

[Only registered and activated users can see links]

Rumburak
08-01-2014, 23:51
Zici tu, dar un transportator ce sa mai zica de cati bani da pe petrol? Pana la urma noi doar pentru confortul nostru dam bani pe substanta asta.... stai linistit ca altii dau mai mult pe parcare pe zi decat pe combustibil :-)

Bogdan, eu cu Passat-ul cel mai mare consum de oras, iarna pe BC l-am avut de 17%

Alex-F1
09-01-2014, 00:01
Pe ce distanta?

Rumburak
09-01-2014, 00:04
Pe loc :-)))))

Glumesc, dar nu prea tare. Iarna grea acum 5 ani in Austria, Alberg, -29 de grade, nu vrei sa stii cum pornea dimineata. toti aveau masini din 2006-2007, basini, le balbaiau ca toti dracii, a mea pe vremea aia era noua :-)))

bogdan_eon
09-01-2014, 00:07
Bogdan, eu cu Passat-ul cel mai mare consum de oras, iarna pe BC l-am avut de 17%

Eu cel mai mare consum dupa cum se poate observa in grafic, l-am avut 8,23 si cel mai mic 5,06 (facut doar la drum intins binenteles).

Rumburak
09-01-2014, 00:14
La cat de exacte sunt cifrele tale sigur ai magnetii aliniati si pe frigider :-))
Nu-i asa ca nu ai nimic in porbagaj? Eu am niste scule pentru orice eventualitate, vreo 20 de kg :-)

bogdan_eon
09-01-2014, 00:14
Sa fi vazut cum facea a mea cand o porneam acum doua ierni dimineata la -32 grade (am avut o dimineata cu -32 si una cu -30, restul de doua saptamani au fost intre -24 si -28) in primele secunde de dupa pornire ziceai ca se dezmembreaza motorul la cat de tare trancaneau toate in el, in schimb eram mandru dimineata in fata blocului cand eram singurul cu diesel la care pornea masina la sfert, restul invarteau pana le mureau bateriile (ca sa fiu sigur ca nu ma fac de rusine in fata vecinilor puneam contactul de doua ori sa se incalzeasca bine bujiile si camera de ardere :laughing:)

P.S. Tot timpul umblu cu portbagajul gol, iar ca si pasageri doar sotia, mai recent si nou nascutul :laughing:

Alex-F1
09-01-2014, 00:27
Tu Bogdane cam in care perioada din statistica aia ai folosit si ulei 2T in motorina?

bogdan_eon
09-01-2014, 00:36
Incepand cu luna august 2012 si pana in prezent am folosit permanent si folosesc in continuare proportia 1:200

Alex-F1
09-01-2014, 00:38
De ala albastru, in bidon maro, de la MOL?

Rumburak
09-01-2014, 00:42
De ala bag si eu, bidon auriu mai exact. E varianta mai scumpa..

bogdan_eon
09-01-2014, 00:47
Da, de ala albastru in bidon auriu de la MOL pe la 37 lei parca litrul.

Alex-F1
09-01-2014, 01:06
Bun...mai am in portbagaj cam jumatate de bidon de ala, in AWX inca n-am bagat, dar, daca matale zici ca-i place, o sa bag la urmatoarea alimentare. :yes:

greedy_91
09-01-2014, 07:45
Va distrug cu al meu passat la consum ! 10.5-11 chiar 12 daca are fata chef de scandal ! Conditii ? Craiova , mers maxim 6 km oprit , stat 1h-2h iar mers maxim 6 km iar oprit si tot asa fataiala . Kilometrii pe luna ? 300-330 , motorina de la MOL , doar evo. 400 ron fix in fiecare luna . UN DELICIU :band::wall:

L.E.: clar ca merg singur , rar mai iau pe unu sau 2 in masina (cand au baietii chef de mers la o bere) . In rest doar eu ! Fara bagaje fara port-bagaje .

vicius_the_one
09-01-2014, 09:11
Eu in perioada asta cānd e mai frig mai mult de 6 % nu scot in oras

f l o r i n
09-01-2014, 09:50
depinde de cum circula fiecare, cat de aglomerat este, greu, cat sta pe loc cu motorul pornit. Azi 10km, consumatori la greu, stat pornit vreo 20 min, circulatie - aglomerat.... - am ajuns cu 9.0l/100km..

Alex-F1
09-01-2014, 11:43
Kilometrii pe luna ? 300-330 , motorina de la MOL , doar evo. 400 ron fix in fiecare luna

Vezi ca nu prea iese socoteala bre...cum sa faci doar 300-330 km cu 400 RON (cam un plin)????!!! :blink:


Eu in perioada asta cānd e mai frig mai mult de 6 % nu scot in oras

Asta fu sub centura...vorba aia...mai taie din ele, da-le dreacu! :chair: Ce fras ai facut, i-ai gatuit furtunele sau ce moloz? :police: Sau parca era soft economy?

cosminwon
09-01-2014, 12:24
Va invidiez cand va vad consumurile!A mea consuma 7...8,5l/100km la drum intins,iar daca merg numai in oras,am 12,3-13,5 dupa ce fac un drum 1,5-2km(de acasa pana in oras).Ciudat este ca mai putin imi consuma iarna ca vara.Am crezut ca am ceva la injectoare,dar vazand si alte avf-uri am ajuns la concluzia ca am un consum normal(a mea este 4motion).