PDA

Arată Versiune Întreagă : Aerul conditionat nu porneste



f l o r i n
15-02-2010, 20:11
Pricipalele cauze, in cazul in care AC nu porneste:

1 -siguranta arsa (in partea stanga a bordului) sau ambreajul compresorului stricat.
2 -lipsa freon-ce trebuie facut-verificat presiuni de lucru (daca nu are de loc verificat posibile locuri de scurgere,de obicei locurile respective sar in ochi datorita uleiului care se scurge odata cu freonul. Cel mai posibil si des intalnit este condensorul sau radiatorul de clima din fata datorita fisurilor cauzate de pietricelele sarite de pe drum.) Daca exista freon suficient, se verifica senzorul de inalta presiune (G65) care are un rol de protectie asupra compresorului (presiune prea mica atunci nu cupleaza compresorul pt a nu se gripa sau forta, mai bine spus mers in gol sau fara freon-presiune prea mare-atunci il decupleaza sa nu xiste riscul de distrugere a componentelor datorita presiunilor f mari de peste 15 bari) Aici apelezi la tester pt o diagnoza clara.
3 -temperatura exterioara sub 5 grade
4- am intalnit o sigura data, mufa care transmite curent la ventilatorul de AC, carbonizata. Aceasta e pozitionata sub capacul ce acopera vasul de lichid al servodirectiei.

Alex-F1
15-02-2010, 21:24
Frate, atata imi dau si io seama cand porneste clima si cand nu, ce naiba! :box: Iti spun sigur ca am pornit-o si la 0 si la -5 si la -10 grade si A MERS!!! Adica a bagat frig calumea, ca am pus mana, iar parbrizul s-a dezaburit instant in 20 de secunde! Si in plus am simtit si pe ralanti cand a cuplat compresorul, fapt care acum nu-l mai simt! Maine merg la o verificare a freonului si apoi vedem.... :/

vicius_the_one
15-02-2010, 21:51
Alex nu mai contrazice chestiile spuse chiar de VW in fiecare carte service. Sub +5 grade nu mai lucreaza clima chiar de iti cupleaza compresorul. Sub 5 grade valva de presiune din compresor e deschisa si nu mai face presiune compresorul pe circuit. E ca o pompa de apa. :)

Alex-F1
15-02-2010, 22:18
Ok, dar un lucru e cert: cu ventilatie normala, parbrizul se dezaburea f. f. greu si, cum porneam AC, in 20-30 de secunde era complet dezaburit, indiferent daca era pus pe rece sau pe cald! :p Atunci cum e?

b52jgp
15-02-2010, 22:27
Alex-F1 te asigur ca la temperaturi mici compresorul nu porneste - acum ramane de discutat temperatura - la mine spre exemplu nu mai porneste sub 0 grade - la un amic sub 4 grade - dar am testat pe vreo 4 masini si compresorul nu mai pornea sub aceste temperaturi - si bineinteles se mai poate si discuta intre clima si AC - este posibil ca la AC sa nu conteze temperatura de afara... iar tu ai AC nu?

tama
15-02-2010, 22:40
Din ce stiu eu, compresorul nu porneste sub 4 grade (testat si la mine) din cauza ca face condens care la temperaturi de sub 4 grade ingheata si poate cauza avarii la sistemul de climatizare. Chiar si cele cu AC manual au compresor, deci...

vicius_the_one
15-02-2010, 22:41
Pe vaporizator ce condenseaza vaporii de apa din aer, adica umiditatea ,iar prin fante iti ajunge un aer sarac in umiditate adica avid de apa ce nu face decat sa smulga efectiv umiditatea parbrizului si sa o dizolve in acel aer sarac in umiditate. iti garantez ca la temperaturi joase tot caldura dezumidifica parbrizul mai bine

f l o r i n
15-02-2010, 22:58
Frate, atata imi dau si io seama cand porneste clima si cand nu, ce naiba! :box: Iti spun sigur ca am pornit-o si la 0 si la -5 si la -10 grade si A MERS!!! Adica a bagat frig calumea, ca am pus mana.... :/
Pai, la temperaturile spuse de tine, daca ai AC-ul dat pe rece, nu avea cum sa dea aer cald..... :p

Legat de verificarea cantitatii de freon din ibstalatie, nu strica.....dar mai bine o faci la primavara, sa nu arunci banii degeaba acum.

In rest relax....acum e nevoie de caldura nu de frig, sa dam gheata jos de pe parbriz. Unii pe afara, unii pe interior, dupa cum vrea Dumnezeu.

Alex-F1
15-02-2010, 22:58
Bine mah ... ziceam ca nu conteaza ce dau, cald sau rece, dar de dezaburit tot se dezabureste instant! :p Ok .... nu mai zic nimic ... maine o sa-i intreb ce si cum pe baietii care vor verifica freonul ... sunt o firma specializata in reparatii instalatii climatizare auto ... daca nici aia nu stiu, atunci nu mai stie nimeni! :D Si DA, io am AC!

f l o r i n
15-02-2010, 23:05
Da, da....intreaba la vanzator....sigur o sa se lase cu o completare de freon, verificari si bani dati. Daca e cald in hala la ei, o sa iti porneasca si compresorul. Urmatoarea dimineata te vei convinge, asta daca la tine o sa fie sub 5-6 grade afara...

In privinta dezaburirii, ai dreptate.....dar poate nu ai urmarit temp de afara, cand a pornit aerul. Primavara, vara, toamna
chiar si iarna trecuta - deoarece nu au fost temperaturi scazute, ca anul asta, sigur a functionat aerul....

Pana atunci, seara placuta si asteptam cu deosebit interes rezultatul de maine.

Rabdarea..... :))

vicius_the_one
15-02-2010, 23:12
:oops: tu nu ai incredere in noi sau doar ne testezi Alex ?! :bye:

Alex-F1
15-02-2010, 23:25
Mah vad ca deja nu ne mai intelegem :D ....stati sa va explic: deci vorbim de IARNA ASTA....decembrie, ianuarie, frig calumea.....am intrat toti 3 in masina, s-au aburit geamurile instant, afara temperaturi clar negative.....am apasat AC, s-a si simtit pe ralanti (ca intotdeauna) cand "o ia" compresorul, am dat pe rece si in 20-30 sec. s-a dezaburit parbrizul, lucru IMPOSIBIL cu ventilatia normala! In plus, dupa 1-2 minute, am si pus mana sa verific si intr-adevar venea frig, semn ca mergea aerul conditionat! Si.....nu se va lasa cu bani dati aiurea, fiindca unul din baietii de acolo mi-e prieten din copilarie.....si nu au hala, ci e in curte, deci temperatura ambientala generala! :D Deci....pe maine! :bye:

Alex-F1
16-02-2010, 20:53
Hehe.....azi am avut +4 grade afara si a pornit toata mustaria, totul e ok! :p Am verificat totusi si freonul, dar nu la firma aia de reparatii clime auto de care ziceam, ca am dat mai devreme peste unii care chiar schimbau niste clime la nevasta-mea la job si i-am rugat pe aia sa-mi faca o verificare rapida, ca nu prea aveam timp sa fac 8 km pana in celalalt capat de oras la firma aia! Au zis ca totul e ok, presiunea e buna, freon este, dar, nefiind specialisti intr-ale automobilelor, n-au stiut sa-mi spuna cum e cu temperaturile negative si cu pornirea compresorului! :/ Oricum, bine ca merge si e totul ok, ca am avut emotii.... :urale:

vicius_the_one
16-02-2010, 21:26
Eu nu o sa iti mai zic nimic pe subiectul asta, sper sa te fi facut inteles.... :fericit:

f l o r i n
16-02-2010, 21:40
Deci, avem si noi dreptate din cand in cand......bine ca te-ai linistit.

radduu
21-02-2010, 10:31
Mah vad ca deja nu ne mai intelegem :D ....stati sa va explic: deci vorbim de IARNA ASTA....decembrie, ianuarie, frig calumea.....am intrat toti 3 in masina, s-au aburit geamurile instant, afara temperaturi clar negative.....am apasat AC, s-a si simtit pe ralanti (ca intotdeauna) cand "o ia" compresorul, am dat pe rece si in 20-30 sec. s-a dezaburit parbrizul, lucru IMPOSIBIL cu ventilatia normala! In plus, dupa 1-2 minute, am si pus mana sa verific si intr-adevar venea frig, semn ca mergea aerul conditionat! Si.....nu se va lasa cu bani dati aiurea, fiindca unul din baietii de acolo mi-e prieten din copilarie.....si nu au hala, ci e in curte, deci temperatura ambientala generala! :D Deci....pe maine! :bye:

Am incercat si eu sa vad daca baga aer rece iar cand setam clima la temperatura cea mai mica, adica 18 grade, baga cald. Cand o setez pe low baga aer rece. Pe BC imi arata temperatura de 2 grade. :closedeyes:

f l o r i n
21-02-2010, 13:25
Stai linistit ca acum pornesc mai toate, deoarece temperatura exterioara a crescut.

vicius_the_one
21-02-2010, 14:45
Pe LO se taie caldura si chiar PTC sau CGP si aerul care intra in masina e direct ala de afara fara a se mai face amestec cu aer cald prin calorifer. Cand ceri 18 grade pe clima(indiferent ca e vara/iarna, sau afara e frig/cald), unitatea de clima cauta sa aduca la 18 grade habitaclul. Daca iarna ai in habitaclu 5 grade si dai pe 18, normal ca baga cald, dar vara cu 30 grade in interior baga....da... rece !!!. Insa pe LOW nu mai tine cont de nimic ci doar baga cat poate de rece, iar in cazul tau a bagat aer direct de afara, asta neinsemnand ca lucrat compresorul. Asa ca nu mai fabulati. :slap:

PS la fel se comporta pe HI, baga cat de multa caldura poate....think about :question:

f l o r i n
21-02-2010, 15:36
Eu cand am zis ca la mine a pornit acum, inseamna ca am verificat......adica am ridicat capota, am pornit motorul, am apasat butonul AC ului si am mers repejor si m-am uitat daca cupleaza fulia. A cuplat si a pornit AC. Dar, e destul de cald aici, cam 7 grade.

vicius_the_one
21-02-2010, 16:54
Butonul cupleaza dar asta nu inseamna ca si lucrea ma florine ce naiba. Supapa nu tine presiunea in el. Ar bubui vaporizatorul de gheata

f l o r i n
21-02-2010, 17:10
......adica am ridicat capota, am pornit motorul, am apasat butonul AC ului si am mers repejor si m-am uitat daca cupleaza fulia. A cuplat si a pornit AC. Dar, e destul de cald aici, cam 7 grade.
M-am uitat la fulie, cum a cuplat Vlade....a strans fulia de compresor, nu m-am uitat la buton....E avedavar, sub 6/7 grade, nu mai cupleaza.....

vicius_the_one
21-02-2010, 17:19
Il cupleaza ma din ambreiajul electromagnetic si la -50 grade !!!. Dar nu inseamna ca si lucreaza !!!! Asculta tzacanitul releului din bord si o sa te convingi. La curea nu vezi nimic.

jetti
22-02-2010, 08:57
Este exact cum zice Vlad, pe verificate. La -1°C porneste compresorul de clima cu electroventilator cu tot implicand si o oscilatie scurta a ralantiului dar nu face presiune in instalatie. Vara cum opresc motorul aud un fasait 30-60 secunde cum se depresurizeaza sitemul, acum nimic.

f l o r i n
22-02-2010, 11:37
Masa de treaba. Singura explicatie ar fi aceea ca, instalatia climatronic gestioneaza altfel compresorul, altfel nu-mi pot explica. La cei cu AC (si cazul meu) sub 6-7 grade, nu cupleaza, nici nu creste consumul (semn ca ar fi cuplat).
Oricum, bine ca porneste vara.... :))

roti
15-06-2011, 17:57
sper ca nu este off topic...stie cineva cat ulei intra in compresor ?? freon scrie pe capota::600gr
vreau sa schimb freonul si sa fac completare de ulei dar nu stiu cat de bine se pricepe pers respectiva si sa nu-mi bage prea mult sau prea putin...

Mihai.Nechifor - banned
15-06-2011, 18:13
250 parca

roti
15-06-2011, 19:38
da atata este... cel putin asa am gasit si eu pe autokarma.ro la tipurile de compresor capacitate :250ml.. si in ETKA flaconul de ulei compresor este tot de 250 ml
se inlocuieste tot sau se completeaza??

vicius_the_one
15-06-2011, 19:56
se completeaza, asta o vede frigotehnistul

f l o r i n
16-06-2011, 11:38
vede.....nu, la o incarcare de freon. De obicei, ei completeaza 50 de grame....sau cat a iesit la golirea instalatiei.

Acum, cantitatea de ulei care se afla in instalatie, nu o stie nimeni si nu o poate masura - cert e ca, in conformotate cu ELSA, 50% din cantitatea de ulei, se gaseste in compresor, restul de 50% fiind pe instalatie - si da si procentele pe fiecare componenta, dar nu imi amintesc acum canitatile....

roti
18-06-2011, 11:33
da asa este..mi-a completat 50 g ulei ..mi-a spus ca am avut lipsa dar nu am vazut ce a butonat el pe acolo,, avea si ceva probleme cu masina nush ce garnitura de la butelie si s-a luat dupa presiune la umplere
mi-a facut vacuum pe instalatie 10min api a incarcat ..la inceput i-a dat cea de inalta presiune putin peste 15 bari dar nu a depasit 16 si joasa 2..apoi a mai luat din freon si s-a situat intre 13 si 15 iar cea joasa a ramas la 2..sper ca este bine

ionturburan
14-07-2011, 23:56
Ceau. Scuze daca nu am postat unde trebuie, dar sunt disperat de caldura. Am o problema cu climatronicul. Astazi, pe caldurile infernale de 35-38 grade la un drum de Oradea-Resita, nu imi baga aer rece cum ar trebui. Am setat pe 18 grade si ventilatia la maxim ca sa nu ma topesc in masina. Am incarcat instalatia acum doua luni cu freon dar a uitat sa bage ulei. Precizez ca am schimbat radiatorul de clima acum 4 ani si acelasi tip mi-a incarcat instalatia fara sa bage ulei. La verificarea cu EC + reciclare apasat cu motorul pornit, cat si apasat aceleasi taste si pus contactul, mi-a dat erorile 4F7 si 4FA. Le-am sters si mi-au aparut iar. Ce este de facut? Si inca o neclaritate. Daca trec pe AUTO si am temperatura reglata la 18 grade trece automat pe 22 grade, in conditiile in care afara au fost peste 35 grade. Este normal? Va multumesc si astept, va rog sfaturi.

mihai_BV
15-07-2011, 08:00
In ceea ce priveste ultima parte, da, este normal. Asa face, trece automat pe valorile presetate. Eu nu cred sa ai vreo problema la clima. Temperatura pe care trebuie sa o scada este foarte mare pe canicula asta.

ionturburan
15-07-2011, 20:38
Buna. Am fost astazi la "omul cu frigu" si in urma verificarii mi-a spus ca am pierdut din freon. La golit intr-o butelie cel ramas, aproximativ 160 grame. Cum am mai spus imi incarcase instalatia in urma cu 2 luni. Dupa ce s-a uitat la furtune, pe furtunul de la radiatorul de clima la compresor era ulei de compresor. Mi-a spus ca pe acolo pierde usor si trebuie schimbat. Daca-l desfac si merg fara el pana il reconditionez sau iau altul din dezmembrari este vreo problema? Unul nou, se gaseste numai OEM este in jur de ... 600 de lei.

ionturburan
16-07-2011, 19:49
Am rezolvat problema cu furtunul de la ac prin schimbarea lui la o firma de sertizat furtune, pret 80 lei. Si acum am o mare problema cu oringurile de la furtune. Trebuie schimbate? Daca da, de care tip sunt si unde gasesc?

f l o r i n
18-07-2011, 14:08
sunt destul de rezistente oringurile alea...dar nu strica sa le schimbi. Cei care iti incarca instalatia cu freon, nu au oringuri de vanzare?

ionturburan
18-07-2011, 19:42
Nu stiu, n-am intrebat. Miercuri ma duc cu ea la service la incarcat si o sa vad daca nu etanseaza pe la vreun furtun. In cazul asta o sa-i pun sa-mi schimbe din oringuri, daca au.

Marius92
20-07-2011, 13:27
daca apas butonul de aer conditionat si nu simt nici o diferenta adica baga aer de afara si nu rece.de unde trebuie sa incep sa caut problema?

f l o r i n
20-07-2011, 15:26
1. verifica sigurantele.
2. Poti scana masina sa vezi daca ai vreo eroare - gen lipsa de freon, etc.
3. Apasa ventilul de incarcare de pe conducta de AC, care intra in habitaclu si vezi daca iese freon cu presiune mare pe acolo. Daca nu iese, sau iese cu foarte mica presiune - trebuie sa incarci instalatia.
4. Verifica mufa de la electroventilator - aflata sub capacul de la vasul cu lichid de servodirectie.
5. Daca siguranta e buna, freon este, atunci porneste motorul, porneste AC-ul si bate cu coada unei surubelnite in electoventilator.

...asteptam rezultatul verificarilor.

ionturburan
22-07-2011, 21:20
In sfarsit am si eu aer conditionat, asa cum mergea masinuta cand a fatat-o fabricuta ei. Pana la urma am schimbat si uscatorul (dezumidificatorul) ca a stat doua zile desfacut si mecanicul mi-a spus ca nu-mi garanteaza lucrarea deoarece a absorbit, in timpul asta, umezeala. Mi-a schimbat si oringurile de la el. Pentru cei interesati sunt de tipul HNBR. Scuze daca s-a mai spus asta. Acum astept tropicele sa vad cum merge la peste 35 de grade.

Marius92
29-07-2011, 15:32
am rezolvat problema cu aerul conditionat.degeaba m-am uitat eu acolo pe la el.l-am dus la service a verificat presiunea mi-a umplut cu freon.mi-a prins ventilatorul ca isi lua zboru si gata problema:D...recomand in cazul problemelor la aer conditionat mersu la service.mai multe te chinui si degeaba

donnie brasco
13-01-2012, 00:09
salutare!!compresorul meu a fost stricat(nu stiu exact ce avea) si l-am schimbat.dupa ce am bagat si freon tot nu facea frig.ce poate fi???poate cineva sa imi spuna unde se afla siguranta ce comanda compresorul???si eventual numarul sigurantei.multumesc

donnie brasco
13-01-2012, 00:12
am uitat sa precizez ca electroventilatorul se invarte

f l o r i n
13-01-2012, 00:21
dar, tu vrei sa-l pornesti acum....sau e vb in general ?

vicius_the_one
13-01-2012, 08:48
daca pleca ventilatorul inseamna ca presiune se facea pe instalatia de freon. problema e din clapete sau din vaporizatorul din bord

f l o r i n
13-01-2012, 09:04
Asteapta, sa vedem cand a intervenit problema.

La defectele presupuse de tine, adauga - compresor uzat - nu mai face suficienta presiune si nu mai plimba agentul, cum trebuie, prin instalatie - si nu mai baga rece.

helas
13-01-2012, 09:11
am intampinat aceeasi probmea dar era ventilatorul dus....am desfacut toata fata l am dat jos si erau carbunii dusi...am luat carbuni de flex ..de aia mari...i am slefuit si i am lipit la loc...acu merge de rupe normele..unul nou erea 5 mil ...si daca intereseaza pe cineva am si codul ventilatorului....apropo la mine pornea cand si cand ...fii atent tot timpu sa o ia cand dai drumu la clima....

f l o r i n
13-01-2012, 14:28
Sa da jos, fara sa demontezi toata fata.... acum, ca asa ai facut...asta e, munca ta, important e ca ai rezolvat problema.

donnie brasco
13-01-2012, 15:35
Nu vreau sa il pornesc acum.Treaba ii ca nici vara trecuta nu m-am putut folosii de el.Unde se afla vaporizatorul si clapetele???in spatele torpedoului???

vicius_the_one
13-01-2012, 16:00
exact. clapete sunt in mai multe locuri, dar vaporizatorul acolo.

f l o r i n
13-01-2012, 16:02
vaporizatorul nu are treaba.... decat daca e spart si pierde pe acolo.

Clapetele sunt pe housingul de la clima...sub bord....

Daca ai VCDS poti face niste verificari pe AutoHVAC, sa vezi cum sta treaba - eventual citeste erorile, ca poate ne edificam.

Compresorul porneste vara ?

donnie brasco
13-01-2012, 20:25
pai asta ii chestia ca nush cum trebe sa faca cand porneste.ma gandesc ca merge din moment ce nu scoate ceva sunete aparte(sincer nu am verificat).dar daca nu mergea, omul cu frigu', cand a bagat freon putea sa imi spuna ca nu merge.

sorinelil
13-01-2012, 21:00
cand porneste compresorul creste si consumul la relanti cu vreo 0,2-0,3 litri si simti si in mersul masinii ca trage mai greu!

vicius_the_one
13-01-2012, 21:44
Florine daca supapa vaporizatorului e uzata nu mai separa moleculele lichide de freon

donnie brasco
13-01-2012, 22:23
si cum imi pot da seama de asta???vreau sa spun ca nu o bagat de loc de cand o bagat freon(doar intr-o dupa-masa asta vara)si am facut chiar un drum de grecia.cel de la service-ul unde mi-a bagat freon mi-a spus sa merg peste citiva km sa mai verifice daca scapa freon, dar n-am mai ajuns p-acolo.la vara trebuie neaparat sa merg ca sa vad cum sta treaba dar pana atunci as pune la punct celelalte chestii ce tin de clima.

f l o r i n
13-01-2012, 23:24
stai domol...asteapta pana trece iarna si dupa aia poti sa-l testezi usor.

ti3sto
20-01-2012, 22:15
dragi colegi, am si eu o problema cu masinuta mea. azi am schimbat distributia si am descoperit ca fulia de la compresorul de ac e stricata. as vrea sa-mi da-ti si mie o solutie? eventual de unde pot achizitiona rulmentul defect ?

vicius_the_one
21-01-2012, 07:36
ia rola cu tot cu intinzator

f l o r i n
21-01-2012, 08:57
Vladutu, vezi ca vb de fulia compresorului, nu rola....

No, ce are fulia ?

mihaitim
28-01-2012, 01:23
dai jos fulia de la compresor si te duci cu ea la un magazin cu rulmenti si ceri un rulment pentru ea.un rulment se invirte undeva intre 120 si 150 lei.apoi ii schimbi rulmentul si sa rezolvat problema.

donnie brasco
11-04-2012, 23:46
buna din nou!am incercat zilele astea sa pornesc clima sa vad daca baga aer rece si nu merge.m-am uiat putin la compresor si am vazut ca ambreajul nu cupleaza.se poate reapara??sau mai pot fi alte cauze??

tzaga
12-04-2012, 09:23
pai verifici siguranta intai si apoi daca ai presiune de freon in instalatie

f l o r i n
12-04-2012, 09:30
Vezi ca a raspuns dincolo - l-am pus, a verificat.... si nu are freon.

mihaitim
13-04-2012, 08:34
ca sa vezi ce poate fi prima data scoate mufa de la compresor si cu un aparat de masura masoara sa vezi daca vine tensiune la ambreiaj.in caz ca nu vine dute pe fire si vazi ca undeva pe lonjeronul din partea stinga a masini ai sa mai gasesti o cutie in care sunt niste relee de comutare. verifica si acolo alimentari si iesiri.di acea cutie ci relee iasa comanda pentru compressor si ventilatoare.

manolachemirel
13-04-2012, 21:04
Salutări băieți, la mine când pornesc AC-ul se aude un zgomot (o fâsâială) în bord în zona centrală și după ce opresc motorul se mai aude vreo 30 secunde, ce ar putea fi ?

f l o r i n
13-04-2012, 21:35
E in grafic, stai linistit.

manolachemirel
13-04-2012, 22:15
Mulțumesc de răspun, î-mi făceam griji credeam că e ceva în neregulă.

sorinelil
23-07-2012, 19:20
Si mie mi-a facut figuri clima...ieri baga rece, azi nu... nu cupla compresorul...
Am inceput prin a verifica panoul de sigurante - ok
m-am bagat sub masina si surpriza, firul ce alimenteaza compresorul era ciupit...l-am lipit,izolat si acum am din nou frig in habitaclu!

narcis.b
26-01-2013, 15:53
Salut tuturor, sper ca nu postez in vreun topic aiurea si e ok aici. Am si eu o mica mare problema cu clima. Am tot evitat problema, crezand ca va inceta sa mai faca figuri, dar acum cu frigul de afara e mare nevoie de caldura!! Uneori clima nu porneste, uneori porneste. Am crezut ca nu porneste din cauza temperaturilor scazute, dar mi s-a intamplat si la temperatura de 20 grade C. Ciudat este faptul ca daca deschid capota si fortez, "lovind" asa usor motorasul ala cu ceva, o ia. Dar nici asa nu da roade intotdeauna, si plus ca sunt constient ca nu e bine sa rezolv asa prin lovire problema.
Azi de exemplu, pornesc masina la temperatura de -7 grade, pornesc clima, mergea totul bine si frumos. Parcurg vreo 5 km, stationez cam o ora, apoi cand sa dau drumul din nou la clima nu mergea.
Altceva ar mai fi faptul ca am observat ca atunci cand merge clima, daca dau sa se duca spre parbriz aerul, la 3 liniute sufla puternic, dar daca dau sa vina aerul in fata, adica direct spre mine dau la maxim si abia se simte aerul, indiferent de ce temperatura setez. Sa fie probleme cu dirijarea aerului sau ce?
Multumesc!

tama
26-01-2013, 15:56
Nu inteleg ce nu porneste. Ventilatorul de clima nu are nicio treaba cu caldura ce o primesti in masina.

narcis.b
26-01-2013, 16:14
Clima nu porneste Tama.

tama
26-01-2013, 16:17
Compresorul de clima si implicit ventilatorul ala din fata porneste doar peste 4 grade. Deaia iti spuneam, sa nu faci o confuzie. Deci caldura in masina trebuie sa-ti mearga, indiferent daca porneste compresorul de clima sau nu.

narcis.b
26-01-2013, 16:26
Ok, asta am inteles. Eu ma refeream ca pornesc clima, indiferent ca e pe rece sau pe cald si mie imi arata ca e pornita, dar chiar si la maxim daca o dau nu imi sufla aer. Eu ma gandeam ca sunt inghetate conductele alea de pe la motoras dar am intampinat aceeasi problema si cand a fost temperatura de 20 grade.

bogdan_eon
26-01-2013, 17:49
Hai maine la intalnire, facem o scanare pe clima, si alte verificari si vedem despre ce e vorba.

[Only registered and activated users can see links]

vicius_the_one
26-01-2013, 18:12
sig 25 ?!

bysus
26-01-2013, 18:21
Carbunii de la ventilatorul de clima terminati.

bogdan_eon
26-01-2013, 18:23
Tot la carbuni m-am gandit si eu cand a zis ca daca il loveste mai merge o perioada.

Tama, omul se refera la ventilatorul din masina de sub filtrul de habitaclu, nu la cel de la radiator despre care spui tu ca nu mai porneste sub 4 grade.

tama
26-01-2013, 19:22
Acum am inteles, deaia eram nedumerit.

narcis.b
26-01-2013, 22:40
Da, mi-a mai zis cineva ca ar putea fi carbunii terminati. As putea vedea si eu daca carbunii astia sunt problema? Daca da, va rog sa-mi spuneti unde si cum. Sau trebuie sa merg neaparat in service?

bogdan_eon
26-01-2013, 22:44
[Only registered and activated users can see links]

Daca ti se pare greu sa demontezi pe acolo ne ocupam impreuna intr-o zi de rezolvarea problemei ventilatorului.

Nu vii maine la intalnire sa facem cunostinta?

narcis.b
26-01-2013, 22:58
Ba cred ca o sa vin, pana la urma Bogdane. Numai sa stiu unde si la ce ora.

bogdan_eon
26-01-2013, 23:04
Da, te ajut cu toata placerea, daca ai un drum prin Falticeni da un telefon si o rezolvam imediat.

narcis.b
26-01-2013, 23:30
Bogdan mii de scuze, am crezut ca maine e luni, de-aia am zis ca lucrez si am editat apoi. Am citit topicul cu intalnirea si pot veni maine la 12. Ne vedem acolo!

alynutzu_cvm
04-06-2014, 22:30
Nu s-a mai discutat de mult pe tema asta asa ca revin cu o noua problema . Saptamana trecuta am incercat sa pornesc AC-ul sa vad daca functioneaza (pana acum nu am incercat de cand am luat masina) si surpriza : nu raceste :nervos:.
Am crezut prima data ca nu am freon si am mers la un prieten sa imi verifice instalatia . Am aproximativ 300g de freon si presiune corecta .
Fiind destul de tarziu nu am mai verificat nimic pana astazi. Am pus diagnoza pe masina si am inregistrat tot incepand de la grupul 001 pana la 013 .
La comutarea butonului de pe ECON pe AUTO , nu se simte ca si cum ar pleca compresorul .Ventilatorul nici el nu incepe sa invarta .
Am verificat siguranta de 30A si este in regula.Am scos fiecare releu apoi,m-am uitat la el si l-am pus la loc (Fac teste saptamana viitoare cu altele daca nu ii dau de capat)

Din ce am inregistrat ,in stanga sunt valorile cu buton ECON apasat si in dreapta butonul AUTO apasat .
Valorile nu stiu prea bine sa le interpretez asa ca apelez la voi sa ma ajutati in gasirea defectului .
Am atasat fisierul aici : [Only registered and activated users can see links]
Multumesc

olof
04-06-2014, 22:33
300gr e putin

mihaitim
04-06-2014, 23:33
ai nevoie de 600 g +- 25 g si abia apoi sa vezi daca merge clima

alynutzu_cvm
05-06-2014, 00:02
La 300 grame nu este in stare sa raceasca aproape deloc? Daca nu ma insel o sa discut cu prietenul meu , mi-a mai bagat ceva freon in instalatie

f l o r i n
05-06-2014, 09:36
incarca aici ce ai pus mai sus.... sa vedem si noi.

alynutzu_cvm
05-06-2014, 10:28
Salut Florin

Nu stiu daca se pot dechide dar am adaugat 4 poze

1846718468184691847018471

f l o r i n
05-06-2014, 14:24
alea sunt blocurile de masura - vad acolo ca ai pornit AC-ul, l-ai dat pe Econ, etc... compresorul vad ca a pornit. Erorile... nu vad nimic postat.

alynutzu_cvm
05-06-2014, 19:21
alea sunt blocurile de masura - vad acolo ca ai pornit AC-ul, l-ai dat pe Econ, etc... compresorul vad ca a pornit. Erorile... nu vad nimic postat.
Asta este si problema .Nu am erori

Din ce observ nu vrea sa-mi porneasca ventilatorul din stanga (cum stai in fata masinii) .Cel de AC.

f l o r i n
06-06-2014, 15:11
alimenteaza-l pe direct si vezi daca functioneaza.

incarca instalatia cu freon

bogdan87
08-06-2014, 09:33
Probabil ai periile de la ventilatir uzate asa cum le am avut si eu.
Pune climatronicul pe AUTO si cu o surubelnita si un ciocan lveste f usor in partea metalica a ventilatorului, daca porneste sunt duse periile.
Eu chiar saptamana trecuta am remediat problema asta si acum merge perfect.

butcovan alin
08-06-2014, 13:19
Salutari.nici la masina mea nu se invarte acel ventilator din stanga,cum privesti din fata masina,deci pun pe auto si nu raceste.din ce am citit eu aici,ar trebui sa verific mai intai siguranta si pe urma sa lovesc ventilatorul,posibil periile duse.in cazul in care sunt periile duse care e metoda sa iau jos ventilatorul fara sa desfac fata masinii ?

bogdan_eon
08-06-2014, 13:36
Daca nu raceste pe auto e posibil sa nu cupleze compresorul si ventilatorul din alte cauze, lipsa freon etc, trebuie sa faci o scanare prima data

butcovan alin
08-06-2014, 13:43
nu prea ma pricep eu,doar ce citesc pe forum.am vazut ca doar acest ventilator nu se invarte.restul se invartesc toate.cand apas pe auto se aude in bord cum cupleaza compresorul.

bogdan_eon
08-06-2014, 13:51
Cand dai pe auto trebuie sa bage si aer rece, problema de la acel ventilator daca nu merge e ca o sa decupleze compresorul des la drumuri prin oras.

bogdan87
08-06-2014, 19:10
Salutari.nici la masina mea nu se invarte acel ventilator din stanga,cum privesti din fata masina,deci pun pe auto si nu raceste.din ce am citit eu aici,ar trebui sa verific mai intai siguranta si pe urma sa lovesc ventilatorul,posibil periile duse.in cazul in care sunt periile duse care e metoda sa iau jos ventilatorul fara sa desfac fata masinii ?

Demontarea ventilatorului este in felul urmator:
Sub capacul negru de la vasul de lichid servo sunt 3 mufe, iar mufa din mijloc este mufa ventilatorului de clima.
Desfaci mufa mergi pe traseul cablului, iar unde sunt coliere de plastic le tai, apoi dai scutul motorului jos(ar fi bine sa lucrezi pe rampa cand il dai jos ca sa nu te chinui prea tare) si tragi cablul cu atentie de pe traseul lui care este pe sub radioatorul de apa.
Dupa ce cablul este "eliberat" deschizi capota motorului si demontezi:
1. Tubulaturile din plastic de la filtrul de aer care merg pana in zona farului.
2. Demontezi capacul motorului.
3. Domontezi capacul de la distribuitie care este prins in doua cleme.
Apoi cu o surubelnita stea scurta desfaci singurul surub in care este prins electroventilatorul iar acesta se afla in partea de sus.
Dupa ce ai desfacut surubul prinzi cu ambele maini de electroventilator si rasucesti spre partea stanga cum stai cu fata la masina apoi il scoti din lacasul lui tragand usor spre motor.
Daca am omis ceva va rog sa adaugati voi colegi. :))

Aaaa altii ca sa nu mai scoata firul de pe traseul lui ca ii prea complicat il taiau acolo in zona unde intra in electroventilator si apoi il cositoreau...
Tu fa cum crezi, dar mie mi se pare o improvizatie romaneasca.

butcovan alin
12-06-2014, 16:29
este posibil sa am presiune in instalatie dar sa nu am freon suficient sa faca racirea.am verificat si presiune am.electroventilatorul am inteles ca nu porneste daca nu am freon suficient.

bogdan87
12-06-2014, 16:53
Cu a zis si Florin alimenteaza pe direct elecroventilatorul si vezi daca misca ceva.

butcovan alin
13-06-2014, 10:18
e clar,sunt gata periile.am lovit usor electroventilatorul si a pornit.nu a mers mult.urmeaza sa schimb periile.pe urma daca nu raceste o sa completez freonul.

bogdan87
13-06-2014, 11:24
Ai vazut ce usor ai depistat problema?

Ai grija ce perii cumperi ca sunt mai multe tipuri si unele iti "termina" rotorul.

butcovan alin
13-06-2014, 20:28
nu mai stiu ce sa cred.am pus ventilatorul pe direct si nu a mers.l-am luat jos si am curatat papucii din mufa.l-am legat la un redresor si merge perfect.am mers la masina si l-am montat.a mers putin si pe urma nu a mai mers.l-am dat iar jos si l-am dus in casa si l-am legat la redresor.merge perfect.l-am si desfacut si periile nu sunt foarte uzate.merg sa verific daca imi vine curent in mufa.poate nu am destul freon si eu ma tot agit degeaba.am citit ca daca nu are destul freon nu porneste electroventilatorul.e adevarat ?

butcovan alin
13-06-2014, 20:34
poze electroventilator desfacut

bogdan87
13-06-2014, 21:54
Hmmm ciudat... Fa asa cum ai zis pune pe AUTO si vezi daca ai tensiune in mufa sau daca la un moment dat intrerupe tensiunea.
Daca zici ca periile is bune atunci altu ii baiu....
Oricum dupa ce ciocaneam in electroventilator si mie imi pornea, dar invartea foarte anemic si fara putere
(cu turatie foarte mica).

butcovan alin
13-06-2014, 23:39
se pare ca electroventilatorul meu nu are perii.e o bobina si 4 magneti.nu prea ma pricep.l-am montat la loc si acum merge.are rotatia in 2 sensuri.in care directie trebuie sa se invarta ?aer rece nu baga.trebuie sa merg sa incarce freon.

bogdan87
13-06-2014, 23:47
Magnetii aia de care zici tu is periile.

wavsound
15-06-2014, 13:01
Salut.am si eu o problema recenta..am tt cautat si pe google, dar n-am gasit ceva concret...


Am aer rece in masina, foarte rece...insa dupa mai multi km imi iese un abur pe la gurile se ventilatie...oriunde, fie ca dau pe la picioare/parbriz etc... Nu e fum, nu are miros...vine aer rece..dar cu acel abur ca la unele restaurante in aer liber, ce au racire cu ventilatoare cu aburi.

Ce as putea verifica?

butcovan alin
15-06-2014, 18:32
si eu am avut o problema cu aburii.a fost fisurat caloriferul din habitaclu.nu stiu daca e si cazul tau.

wavsound
15-06-2014, 19:02
Se schimba greu? De cateva luni pierd ff putin antigel..aduca se simte in mii km...

Trebuie dat tot bordul jos ?:(

adrianf
15-06-2014, 20:10
Aburul respectiv se depune pe parbriz?daca da,da cu degetu si vezi daca e dulce inseamna ca e antigel si cum zice colegu ai o fisura in calorifer.

wavsound
15-06-2014, 20:16
am mers destul de mult...braila/iasi si nu s-a depus pe parbriz... ideea e ca nu am tinut ventilatia pe la barbriz...dar voi incerca... insa banuiesc si eu caloriferul, odata ce mai pierd si antigel...
aa.. si pe grila de aerisire centrala, dupa atata drum s-a facut o urma de apa ..de la atat abur cred ca e normal :)

butcovan alin
15-06-2014, 21:58
da,trebuie dat bordul jos.o sa coste mai mult manopera decat caloriferul.

arctix
16-06-2014, 00:11
daca identifici clar ca e de la calorifer cauti pe aria DIY procedura de demontare a bordului si faci tu operatiunea

bogdan_eon
16-06-2014, 05:50
Butcovan, nu prea are cum sa fie niste magneti periile tale, ai desfacut ventilatorul pe partea cu elicea sau pe partea cealalta?

butcovan alin
16-06-2014, 06:47
pe partea cealalta l-am desfacut.

wavsound
16-06-2014, 11:11
am gasit mocheta uda in partea dreapta... am gustat si nu e dulce... nu e antigel. e posibil sa nu am totusi caloriferul spart si sa fie doar scurgerea de la condens infundata?

Unde gasesc aceasta scurgere sa o desfund...
Nu as vrea sa dau degeaba bordul jos si sa fie altceva...

wavsound
16-06-2014, 18:31
scuze ca postez de 2 ori... nu mai pot edita pe cel de sus..

In seara asta a inceput sa ma stropeasca cu picaturi de apa pe fata daca dau ventilatia mai tare..
Din ce in ce mai mult cred ca e scurgerea de la condens...

Am dat torpedoul jos, am gasit eu o teava ceva, cu burete, de fapt, burete dinala rotund e in 2 parti pe aceeasi teava, buretele uscat... insa tot nu imi dau seama cum ar trebui sa o desfund.
Pe sub masina unde e acea scurgere? in compartimentul motor? sau direct sub masina?

As baga o sarma ceva...

antracs18
17-06-2014, 20:02
Scurgerea se afla in partea opusa locului unde sta pasagerul cu picioarele.

wavsound
17-06-2014, 20:05
deci sub masina in partea soferului sa caut?

antracs18
17-06-2014, 20:06
[Only registered and activated users can see links] t%20B5_5/Motorase_climatronic_06.jpg.html
E mai usor de identificat dupa poza lui vicius.


LE: Te uiti in compartimentul baterie si localizezi tevile de la AC si tevile care intra in calorifer. Undeva intre astea 2 sub masina e acea scurgere.

wavsound
17-06-2014, 20:07
multumesc. maine caut acea scurgere...

Am facut un drum mai lung, 300km, am apa la picioare pasager, insa antigelul nu a scazut, deci mai mult ca sigur asta e...
Plus ca aburul care mi-l da pe la gurile de aer, nu e constant, daca e mai frig afara, aburul dispare...
Sper sa scap cu asta, si sa nu fie caloriferul cu antigel... (desi am pus pe limba de 10 ori si dulce nu e.)

antracs18
17-06-2014, 20:18
In primul rand daca era caloriferul spart ti se aburea parbrizul. In al doilea rand se auzea cum bolborosea in primii km dimineata. Asta o spun din propria experienta.

wavsound
17-06-2014, 20:23
Deci cred ca si caloriferul are ceva... pentru ca iarna se mai auzea cum bolboroseste apa, cand acceleram f putin...
+ca si parbrizul, s-a aburit o singura data acum 2 sapt..., aveam clima pe off sau econ, nu mai stiu exact....

Le voi lua pe rand... mai intai sa vad cu aburul pe ventilatie...scurgerea de la condens... apoi daca trebuie si caloriferul asta e :) insa saptamana asta e prima data cand vad mocheta uda in partea dreapta, exact dupa ce a inceput sa imi bage abur pe ventilatie, iar bolborosit asa in bord apa iarna, se auzea demult...

Voi vedea. Multumesc pt ca mi-ati aratat unde sa caut acea scurgere :)

antracs18
17-06-2014, 20:26
Spor la treaba.

wavsound
18-06-2014, 15:19
astazi am gasit acea scurgere... e pe langa teava ce duce la toba din spate, si era acoperita de un placaj ceva acolo... masina asta e capsulata toata pe dedesupt...
Era plin cu pamant acolo..
Acum astept caldura sa vad daca mai scoate abur pe ventilatie :)

multumesc inca o data antracs18

wavsound
24-06-2014, 12:50
weekendul asta am facut 2 drumuri dus intors iasi-tg mures... in total aprox 650km...
Primul drum am mers fara clima, totul bine , insa al 2-lea drum cum am pornit clima, peste 2 ore a inceput iarasi sa iasa abur pe ventilatie, si s-a umezit iarasi in partea dreapta. Antigel nu a scazut deloc in tot drumul asta, si nici gust dulce nu are... E chiar sarat :)) ...

Deci nu s-a rezolvat cu scoaterea mizerii de sub masina, trebuie sa vad acolo sub mocheta in masina cum se desface acea teava care intra in podea/scurgerea de afara... o fi acolo infundat :(

Daca e cineva prin iasi care ma poate ajuta, platesc bine ! :)

f l o r i n
24-06-2014, 13:05
pune osul la treaba....

trage de mocheta si o sa gasesti pilnia in care intra orificiul de scurgere din unitatea de clima. Acolo verifica si pana sus in clima sa fie desfundata.

wavsound
02-07-2014, 16:16
Revin dupa ce am dat jos torpedoul. Am reusit sa scot teava aia ce intra in podea, in garnitura aia de cauciuc.. Am desfundat pe acolo, insa nu era f multa mizerie...

INSA. Am pornit clima la maxim, pe recirculare ca sa faca repede condens, si imi picura in continuu pe la motorasele din partea centrala (pe directia schimbatorului de viteze, dar in dreptul torpedoului)

E condens 100% , si nu antigel. Am pus un pahar si e apa curata.
Ce as putea demonta ca sa curat tot? As putea da jos ventilatorul din dreptul filtrului de polen, si cutia aia de la clima, fara sa dau bordul jos?

Masina asta cand am luat-o nu avea deloc filtru de polen, si sunt convins ca are mizerie acolo cat cuprinde.

Am atasat aici o poza! Sub bord la mijloc, am gasit acel burete, care era plin, l-am scos, si mai jos am filmat pe unde imi picura...
18689

[Only registered and activated users can see links]


Asta se poate da jos fara sa dau tot bordul ? Cred ca as avea mai mult acces peste tot sa curat...
18690

antracs18
02-07-2014, 16:21
Nu ai cum sa dai fara sa demontezi bordul. Mai bine cauti un prieten care se pricepe cat de cat si dati tot jos, curatati si cred ca ai pierderi pe la flapsuri sau chiar cutia climatronic sparta.

wavsound
03-07-2014, 15:08
Am rezolvat problema fara sa mai dau bordul jos. Imi parea rau daca o faceam.

M-am chinuit foarte mult cu acea palnie care intra in podea, in acel cauciuc, pana l-am rupt, si am ajuns la scurgerea de sus din cutia de clima. Am bagat o sarma si a curs cred ca jumatate de litru de apa.
Acea palnie am inlocuit-o cu un furtun pana la surgerea de pe caroserie (l-am lasat putin mai lung sa nu iasa de acolo)

Am tinut 20min masina pornita fara picatura de condens... Acuma nici sub masina inca nu a curs inca, pe furtunul care l-am pus in locul acelei palnii iesea aer, insa important e ca stiu ca a fot apa si a curs de acolo tot.

laurentiu99
07-07-2014, 17:37
incearca sa o turezi putin

mihai_BV
12-07-2014, 13:32
Simptom: aerul conditionat raceste cu intermitente.
Rezolvare ( la mine, cel putin): pe conducta de admisie este o duza cu filtru. La mine era plina de un ulei+mizerie (arata ca o vaselina). S-a schimbat cu una noua (10 lei) si totul este ok.