PDA

Arată Versiune Īntreagă : Rulou portbagaj....



Padre1704
24-09-2011, 18:44
A reparat careva ruloul de la portbagaj...ala de acopera bagajele?

A cedat "arcul" mi-am zis in momentul cand a picat deodata, fara sa aibe vreo greutate pe el. Azi m-am gandit sa ma uit putin pe acolo desi cum imi place mie sa zic "Am doua maini drepte si eu sunt stangaci"....
Am luat ruloul in casa...trusa de torx, surubelnite...etc
Am observat ca plasticele de la capete nu mai stau fixe si imi ies...am observat 2 suruburi cu plasticele de ghidaj care normal trebuiau sa-mi tina capetele fixe, dar in timp s-a uzat plasticul si au trecut prin "guler". Am zis ca daca pun 2 saibe micute si apoi infiletez suruburile fac sa stea plasticele din capete fixe.
Am confectionat 2 saibe pe masura, am rulat plasa, am prins un plastic cu surub....treaba buna imi zic eu. Im momentul cand infiletez pe-am doilea...mi se desface primul...si tot asa de vreo 3 ori pana imi trece prin cap sa pun o contra in partea cealalta....REUSESC :). Suruburile stranse, plasticele fixe....ia sa vad cum functioneaza...
Trag de plasa ca si cum ar fi pe masina....plasa iese si atat. Nu o mai trage inapoi.

In proportie de 95% sunt sigur ca arcul e bun....la mana asa simt.
Intrebarea e: Cum oare se tensioneaza?

Padre1704
29-09-2011, 19:48
Si am reusit sa-l fac...
Ideea e ca e necesar 2 oameni...
Ruloul este compus in mare din 3 parti: capetele de plastic, plasa care se infasoara pe o teava metalica si tija arcului care are in capete 2 suruburi ce se prind de capetele de plastic.
Dupa cum ziceam, cele 2 suruburi au trecut de guler si astfel s-a detensionat arcul....
Si ce-am facut...
1. Am cautat 2 saibe subtiri
2. Am taiat 2 suruburi la dimensiunea putin mai mare decat cele originale
3. Am scos capetele de plastic
4. Am rulat plasa cu mana
Test: am invartit si eu de tija arcului de cateva ori dupa care am tras de plasa si am vazut ca opune rezistenta, de aici si concluzia ca arcul e bun.
5. Am invartit tija arcului bine si un prieten cu un patent a blocat-o (aici eu nu reuseam ca-mi mai trebuiau vreo 20 cm bratele mai lungi).
6. Am prins la capatul opus patentului plasticul si am strans surubul cu saiba bine.
7. Am eliberat capatul unde era tinut cu patentul si arcul a ramas tensionat datorita surubului anterior.
8. Am prins si plasticul din capat cu surub si saiba.
9 Pus pe masina...functioneaza

OBS:
1. Dupa scoaterea capetelor, plasticelor laterale sa aveti grija ca aveti 2 plastice mici, negre de ghidare, pe tija arcului. Alea le lasati acolo la remontare.
2. Atentie la pct 5. ca se pare ca eu nu am invartit prea bine tija aia, de frica sa nu se rupa arcul si acum plasa o trage inapoi dar nu cu aceeasi forta ca inaite de a se strica, deci trebuia tensionat mai mult.
3. Scule: Torx (nush de care dar daca aveti set...vedeti voi), Patent, Surubelnita. Si un prieten, ca singur e greu la tensionat.

andricei
29-09-2011, 20:59
Eu am avut acele capete mici de plastic ce gideaza ruloul rupte din plastic, am reusit sa le fac dar acum au cedat din nou..Am mai desfacut-o si stiu ce e prin ea. Arcul trebuie tensionat/rulat cam 12-14 ture ca totul sa fie ca inainte si sa se traga toata atunci cand vrei s-o strangi, nu se va rupe nimic. Va trebui sa o fac si eu din nou cand am timp dar trebuie gasita alta metoda ca pana acum cele doua capete mici le-am lipit cu poxipol..au tinut cam 2 ani

antix
11-01-2012, 21:20
se pot pune poze cu pasii respectivi va rog? acele suruburi...etc.

multam anticipat!!

Padre1704
11-01-2012, 21:59
din pacate nu am facut poze....poate daca eram 2 oameni de la inceput era alta treaba...cauta pe net ca sunt...daca cu la Passat la Golf..oricum eu pe net am gasit poze

teoX
27-06-2012, 10:40
...
Intrebarea e: Cum oare se tensioneaza?...

Cum am patit-o si eu saptamina trecuta din cauza caldurii, pot da citeva detalii celor care vor avea aceasta problema.

Daca aveti sculele portivite (in special torx securizat pentru scoaterea suruburile din capate) 2 saibe + 2 holz-suruburi de dimensiuni apropiate de cele orginale, nu va ia mai mult de 15 minute totul.
Eu am folosit 2 holz-suruburi de dimensiuni usor mai mici.

1) se desfac cele 2 capete si se scoate cilindrul central (cu arc) si materialul;
2) materialul se ruleaza strins la mina cu atentie sa fie centrat pe cilindru;
3) se introduce in corpul principal lasind cam 20 cm inafara in marginea unde vine capatul/piesa fara buton;
4) se rasuceste pina marginea (de care se trage) sta tensionata in fanta de la corpul principal;
5) se monteaza capatul/piesa fara buton cu ajutorul unei saibe + holz-surub, stringind pina simtiti la mina ca tija arcului face corp comun cu piesa;
6) se rasuceste capatul montat de 12-14 ori in sensul de tensionarii arcului, apoi se impinge fixindul in corpul central (cilindrul cu arc + material se va deplasa centrindu-se la rindul sau in corpul central);
7) se monteaza si capatul opus cu atentie la modul cum vin piesele ce asigura actionarea butonului - au o pozitie cam ciudata: piesa ce asigura actionarea ghearelor de prindere intra in buton facind un unghi cam de 35-40 de grade cu piesa cu gheare;

Saibele se aleg destul de mari sa acopere gaura; in cazuri extreme puteti monta cite una si pe interior.
In ce priveste holz-suruburile ce le veti folosi: e bine sa va asigurati ca se in infileteaza pina la capat inainte de a va apuca de montaj.

Asta e tot.

butcovan alin
14-10-2013, 21:34
si eu am aceasta problema cu ruloul.si cand ma gandesc ca am vrut sa cumpar altul. Apropo,tensionare tijei se face cu mana sau cu patentul ?

andricei
14-10-2013, 22:37
Eu am dat capetele jos, si in acel tub alb de plastic (practic este partea cu arcul) am dat niste gaurele mici in ambele parti . De invartit am invirtit cu o surubelita subtire care intra in acele gauri pe o parte iar in gaurile de pe cealalta parte tot cam asa sa pot tine contra. Ture cam 12 ar trebui date, eu am dat vreo 14-15 si e mai tare, mai rigid putin si se trage f bine asa. Trebuie sa ai grija ca se tensioneaza destul de tare si loveste daca scapa din greseala

butcovan alin
15-10-2013, 21:06
Am reusit sa repar ruloul.multumesc pt explicatii.